klippt mig
Jag är lite stolt över att jag vågat. I förrgår klippte min man mig, däremot bara fem cm. Men då jag inte klippt håret på tre år utan bara gjort s&d så var det ändå ett stort steg. Tanken var nu att köra Microtrimming tills mina toppar inte är lika extrema fairytale ends. Någon annan som kör Microtrimming?
l'm back
Gud vad modigt att du (eller snarare din man) klippte så mycket! Här svider det ju bara man klipper av en centimeter 😃
Det tycker jag du har all rätt att känna dig stolt över, vet hur läskigt det kan sätta saxen i håret även om man vet att det är det man vill.
Bild1
För ca 2 år sen var mina ändar bedrövligt tunna plus att de slitits väldigt ojämnt, så jag började microtrimma dem.
I början så tog jag ca 0,5-1 cm varje månad i ca 10 månader genom att samla håret i en låg hästsvans och föra ner hårsnodden emot ändarna och sen toppa dem.
Bild 2
Efter 10 månader så såg mina ändar bättre ut men jag var långt ifrån nöjd.
Trillade över en tutorial. Fay's Selftrimming method for U ends som det sättet jag använde är en variant på och började använda det sättet att toppa håret i stället för att få en lite mjukare rundning.
Bild 3
Ca ett år senare såg mitt hår ut så här.
Under den tiden toppade jag lite först varje månad men sen trappade jag ner till mer och mer sällan.
Bild 4
Så här ser det ut nu ca 6 månader senare sen sist jag toppade det.