Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 820 ggr
tlover
2016-03-01 20:06
1

klippt mig

Jag är lite stolt över att jag vågat. I förrgår klippte min man mig, däremot bara fem cm. Men då jag inte klippt håret på tre år utan bara gjort s&d så var det ändå ett stort steg. Tanken var nu att köra Microtrimming tills mina toppar inte är lika extrema fairytale ends. Någon annan som kör Microtrimming?

l'm back

Grace2009
2016-03-01 23:17
0

Gud vad modigt att du (eller snarare din man) klippte så mycket! Här svider det ju bara man klipper av en centimeter 😃

[Rhodugune]
2016-03-02 11:19
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Det tycker jag du har all rätt att känna dig stolt över, vet hur läskigt det kan sätta saxen i håret även om man vet att det är det man vill.

Bild1
För ca 2 år sen var mina ändar bedrövligt tunna plus att de slitits väldigt ojämnt, så jag började microtrimma dem.
I början så tog jag ca 0,5-1 cm varje månad i ca 10 månader genom att samla håret i en låg hästsvans och föra ner hårsnodden emot ändarna och sen toppa dem.

Bild 2
Efter 10 månader så såg mina ändar bättre ut men jag var långt ifrån nöjd.
Trillade över en tutorial. Fay's Selftrimming method for U ends som det sättet jag använde är en variant på och började använda det sättet att toppa håret i stället för att få en lite mjukare rundning.

Bild 3
Ca ett år senare såg mitt hår ut så här. 
Under den tiden toppade jag lite först varje månad men sen trappade jag ner till mer och mer sällan.

Bild 4
Så här ser det ut nu ca 6 månader senare sen sist jag toppade det.