Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 1146 ggr
[iSnail]
2016-02-28 16:35
0

Dreads?

Hej! Jag bor i Dalarna och har nu länge funderat på dreads, men har inte riktigt hittat någon i närheten :/ Ska uppåt i landet till påsk så tänkte prova min lycka där.
Så spamma på med tips om någon som gör dreads!! :D Jätte glad för svar då det här är lite utav min sista utväg :/

Hoseok
2016-02-28 17:33
0

Lite mer detaljer hade underlättat. Ska du göra riktiga dreads själv? (Snyggast men svårast och tidskrävande) Ska du göra fejk-dreads på salong? (Kan göra ont och tar några timmar beroende på hur långt hår du har) Eller vill du sätta in extainsons? Tänk på att du måste ha ganska långt hår för att dina dreads ska bli snygga. Hår som sträcker i alla fall över bröstkorgen skulle jag säga. Ditt hår dras ihop mer än vad man tror. Men det är ju en smaksak.

[iSnail]
2016-02-28 17:37
0

Hade tänkt mig riktiga dreads med öppna toppar :) Då jag vill ha långa dreads så vill jag gärna sätta i löshår (då äkta från rapunzelofsweden) :) Sen om det är något annat jag bör nämna vet jag inte :O fråga isf ^^

Hoseok
2016-02-28 17:46
0

Jag tror du ska fixa löshår på salongen och inte köpa från rapunzel. Men det är bara en tanke. Om du ska ha löshår så lär du behöva göra "fejk" på salong. Riktiga dreads gör du ju genom att inte duscha (vissa kan duscha håret dock) och kamma håret på månader, år.

[iSnail]
2016-02-28 18:03
0

Aha trodde fejk-dreads var tillfälliga dreads, sådan som går upp efter någon vecka :) Men då vet jag att det är fejk-dreads jag ska göra :D
Vet du någon i Dalarna? Ska upp till Östersund eventuellt om du vet någon där eller på vägen upp? :O

Hoseok
2016-02-28 18:45
0

Känner tyvärr inte till någon salong i dalarna. Testa googla runt lite. :)

emeliiiiieee
2016-02-28 21:18
0

Vi har precis lärt oss att syntethår som görs till dreads håller bättre än de som görs i äkta hår. Du kan alltid köpa kanekalonhår och göra egna dreads men de tar extremt lång tid. Här där jag bor går dreads på salong(alltså att frisören både gör och sätter i dreadsen) på ca 7000kr. Att bara sätta i är såklart några tusen billigare. Du kan skicka ett meddelande till mig så kan jag hjälpa dig lite mer med salong osv! :)