Utmaning - 14 dagar med ny frisyr/uppsättning
Jag behöver lära mig att variera uppsättningarna jag gör så jag tänkte utmana mig själv att ha en ny uppsättning/dag i 14 dagar.
Någon som vill hänga med? jag tänkte börja imorgon.
Det behöver inte vara helt nya frisyrer/uppsättningar men har jag tex en nautilus imorgon så kan jag ha det igen först när utmaningen är över.
Tränings och sovfrisyrer räknar jag inte in utan de kan vara samma som vanligt under den perioden.
l'm back
- Redigerat 2022-01-01 14:39 av TatsuOni
Kul utmaning! Dock hoppar jag över. Men vore kul att få bilder eller beskrivningar varje dag!
/Surpan
Ååh, jag är med men kan inte få upp några bilder tyvärr… Va roligt!
Hello It's Me... :3
Vilken rolig utmaning!
Jag är gärna med, behöver verkligen få in lite variation i hur jag sätter upp håret så det inte blir samma handfull satt jag sätter upp det på.
Ska försöka hänga med, behöver lite variation igen nu när håret är kortare och det känns "odugligt" för de uppsättningar jag brukade göra när det var längre :/
Alltid Oavsett
Jag har tyvärr inte ork att vara med men skulle gärna vilja se bilder på er andras frisyrer 🙂
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min första var en variant av chinesebun. Jag gör den däremot utan hårsnodd.
l'm back
Dag 1: Gibraltar bun Hoppas ni kan se vad jag skriver, har inte en svensk Mobil eller tangentbord. Det blev back to basic idag, ar hemma med en hemsk forkylning och den knuten ar min go to bun. Den var den forsta jag larde mig och har anvant mig av den i ca 15 ar nar jag kom pa sjalv att det gick att lasa knuten sa den holl sig uppe av sig sjalv, innan jag visste stt den hade ett namn.
Har ar en video som visar hur man gor en, hon gor nastan pa samma satt som jag.
Idag körde jag med två fiskbensflätor på vardera sida om huvudet, ändrade dock under dagen till toffs med fiskbensfläta.
Hello It's Me... :3
Dag 2: Helix bun.
Jag hade lite problem med den har knuten eftersom mitt har ar ratt tjockt och jag har fairytale endings, sa knutens oglor blev inte lika tjocka som det ar meningen att de ska bli.
Sa jag gjorde 2 varianter, forst foljde jag videon, sen delade jag haret i 2 flatade nedre delen och satte upp resten av haret i knuten och virade flatan runt den.
Sen behover jag trana lite mer pa den sa att den blir mer stadig och inte sa flurig.
Och sa videon jag anvande mig av.
Idag blev det en utbakad fläta med en braided bun i slutet.
l'm back
#13 Det later fint, skulle verkligen gilla att se bilder, blir sa nyfiken. :)
Sjalv gjorde jag en Lazywrap bun idag, den ar latt tycker jag och det passade eftersom jag maste upp tidigt for ett prov och fortfarande inte ar frisk.
Och en video om det ar nagon som vill lara sig den knuten.
Här fick det bli en messy bun, inte den vackraste på jorden men snabbt och smidigt så jag kunde komma igång med grejer som lockade mer för dagen :)
Alltid Oavsett
#14 Så fint blev det inte, hinner tyvärr sällan ta bilder, har mycket att göra i veckan.
Idag är det en klassiker, cinnemonbun
l'm back
Idag är det en nautilus bun
l'm back
Snygga frisyrer :D
Zingo ;D
Lazy wrap bun
l'm back
Infinity bun (liggande 8)
l'm back
Svinrygg för långt hår
l'm back
#26 Jag tror att torrinpaige kallar det en knot bun (el en variant på knot bun)
l'm back
#27 Oh tack for tipset, gillar verkligen henne och den tutorialen har jag missat.
Idag blev det en byggd knut (från torrinpaiges built bun el vad den nu heter, den varierar ju beroende på hur man gör den men grundprincipen är desamma).
l'm back
Idag är det två lösare cinnemon buns som gäller
l'm back
#32 samma här
l'm back
Idag var det två flätor (samma som igår) lösa i en sjal (är sjuk 😓)
l'm back
Två braided buns
l'm back
Nån slags knot bun
l'm back
Gud vad söt du blev i den sista frisyren <3 Du har verkligen super fin hårfärg :)