Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 1203 ggr
jollycox
0

Ni med långt hår

Jag har lite frågor till er med långt hår då jag är i valet och kvalet om jag ska klippa av mitt långa hår.

Hur långt hår har du?
Har du alltid haft långt hår(sen du var liten)?
Om du inte har haft långt hår sen du var liten, varför sparade du ut håret?
Varför har du långt hår?
Har du aldrig funderat på att klippa det kortare?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

LookHanna
0

Vad är "långt" hår??

• Stanna upp och känn efter vad du vill, våga ta risker -
    Hörselskadad, kan säga va några gånger
Cordata
0

Mitt hår går till sista svanskotan. Jag har alltid haft långt hår, fast lite kortare en period pga slitage. Jag tycker det ser snyggt ut med långt hår. Sen kan frisyren varieras i det oändliga. Vissa dagar är det uppsatt i en knut, andra flätade och ibland helt utsläppt. Jag känner att jag sparar väldigt mycket oengar på det då det är så lättskött. Det som kostar är en bra inpackning, men allt som allt lägger jag nog 50kr i månaden på håret. Jag gillar att frisyren är tidlös med, det fungerar med långt hår i alla sammanhang. Jag kommer knappast se tillbaka om 30år och undra varför mitt hår såg så galet ut. Jag har funderat flera gånger på att klipoa det, som en rolig förändring. I slutändan är jag dock glad att jag har behållit det.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

[Synnerlig]
0

1. Mitt hår går ner till rumpan.

2. Jag hade långt hår som liten men klippte av det när jag var typ 8 år gammal till axellångt och ångrade det jättemycket 😃 Efter det har jag haft allt från bröstlångt till nästan axelkort men tyckte aldrig om det. Tillslut bestämde jag mig för att stå ut och vänta tills mitt hår växte sig långt igen. Det tog lång tid men nu älskar jag mitt hår 🙂

4. Jag har långt hår för att jag tycker att det passar mig och för att jag tycker om känslan att ha långt hår.

5. Jo, jag har funderat på att klippa det kortare om jag skulle gå ner en hel del i vikt , då skulle det kanske passa mitt runda ansikte bättre. Skulle jag ha kortare hår nu så skulle jag förmodligen se ut som en boll 😃 Fast dessa tankar dyker oftast bara upp när jag ser bilder på kändisar som har snygga, korta frisyrer, men jag skulle kanske inte ens se ut som dem och skulle behöva lägga ner mer tid på min frisyr då. Nu lägger jag knappt någon tid på mitt hår alls förutom när jag tvättar håret en gång i veckan.

Om jag verkligen funderade stenhårt på att klippa mitt hår kortare så hade jag nog personligen klippt lite åt gången så att jag hinner vänja mig vid att ha kortare hår + att om jag inte gillar det första gången jag klipper mitt hår så tar det inte lika lång tid för håret att växa ut än om jag klippte av allt på en gång 😛

Namiko
0

Jag hade långt hår. Gick oftast till mitten av överarmen och nådde till armbågen när det var som längst. Jag klippte kort (page) första gången när jag var 10 och efter några dagar hatade jag det och sparade ut håret igen. När jag var 13 klippte jag kort igen, ännu kortare än första gången och jag hatade det ganska snabbt efter det. Det tog 5 år att få ut håret till en längd jag var nöjd med och varje gång jag klippte mer än några cm så ångrade jag mig alltid. Hade långt hår tills jag var 22 och då var mitt hår som längst. Jag bestämde mig då för att klippa kort igen, velade mycket till och från och stod länge med saxen i handen innan jag vågade klippa. Det var första gången jag klippte kort på mig själv och jag ångrade mig inte alls. Jag började klippa olika roliga frisyrer, testade mohawk och det var roligt att kunna klippa en ny frisyr varannan månad.

Har haft kort hår i 6 år nu. Till och från har jag saknat att ha långt hår och funderat på att spara ut, klippte mig inte alls på ett år vid ett tillfälle men ångrade mig igen och klippte av det. Jag älskar att ha riktigt kort hår och långt hår (minst 2 dm nedanför axlarna) medan jag avskyr alla längder emellan.

Nu sparar jag håret igen. 6 år med kort hår var skönt, men jag saknar att kunna sätta upp håret i roliga frisyrer och känslan av långt hår, så jag är förhoppningsvis tillbaka till mitt långa hår om 3-4 år. Nackdelen med att älska både långt och kort är att det tar 20 minuter för mig att få kort hår men flera år att få långt igen..

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

jollycox
0

#1 Det är lite upp till var och en tycker jag. Men längre än till axlarna för det är ju mer mellanlångt. Det är därför första frågan är hur långt hår har du. :)

#4 Ja tänk om det gick lika fort att få långt hår som kort.. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

tlover
0

Hur långt hår har du?

Lite längre än till fingertopparna om jag har armarna utsträckt.

Längre än till axlarna har jag haft sen 4:an ungefär (före det fick jag inte ha långt för att jag var dålig på att borsta håret)

---klipp--- varför sparade du ut håret?

Då jag medvetet började på att spara ut håret längre för två år sen (hade "bara" till höfterna då) så svarar jag på den. Jag vill se hur långt hår jag kan ha.

Varför har du långt hår?

Anledningen ovan, för att det är fint och för att det är så mycket enklare.

Korta tillfällen tex då min dotter försöker slita av mig håret, men jag har inte på allvar velat ha det jättekort. jag måste ju i princip snagga det för att få det enklare att ta hand om och säkert från små händer.

Lite kortare, tex till höfterna skulle jag kunna tänka mig efter jag sett hur långt hår jag kan få.

l'm back

TatsuOni
0

Hur långt hår har du?

Till midjan.

Nej. Hade det som kortast 0,5 cm innan jag började spara ut det för åtta år sedan.

För att det är fint.

För att kunna göra fina frisyrer.

För att ju längre det blir desto mindre är det i vägen och lättare att sätta upp.

Varför har du långt hår?

Av samma anledningar som ovan.

Inte sedan jag började spara ut det. Tänker aldrig klippa det kort igen utan tänker spara ut det längre.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Rhodugune]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur långt hår har du?
Ca 106cm,  som på bilden.
**
**Sen jag fick bestämma själv när jag var 6 år har jag haft nedanför skulderbladen och de senaste 5 åren så har jag haft runt svanskoten till halva låret. 

**Om du inte har haft långt hår sen du var liten, varför sparade du ut håret?
**Bad om att spara ut det som liten för att jag tyckte om långt hår, har alltid tyckt om långt hår oavsätt kön.

**Varför har du långt hår?
**Jag trivs i det, det har blivit en del av mig och jag gillar att pyssla om det och det är en intressant resa att se hur växer sig allt längre och hur långt det kan bli.

**Har du aldrig funderat på att klippa det kortare?
**Visst kan jag bli nyfiken hur jag skulle passa i någon kortare frisyr eftersom jag aldrig haft det, men nej, jag har aldrig funderat på det.

Elliiez
0

Har inte långt nu, men vill ändå svara för unga mej med långt hår.

Hur långt hår har du?
Då hade jag cirka 70 cm, mätte det aldrig men nu när jag mäter och jämför har jag kommit fram till 70.

Har alltid haft minst mellanlångt fram tills jag va 16/17. Utom en gång när jag va 7 och hade page men det växte ut snabbt.

När jag sparade ut det till 70cm var det faktiskt av en slump. Hände mindre roliga grejer i mitt liv så tänkte inte ens på att klippa mej på 9 månader och sen hade det växt ut höfterna.

Varför har du långt hår?
Då tänkte jag inte ens på det. Märkte inte att det var långt förrän jag kapade av det. En impuls..
Har du aldrig funderat på att klippa det kortare? Nej, funderade ett tag på hur jag skulle se ut i kort, men ville aldrig göra det förrän impulsen tog över

[Kakan23]
0

Hur långt hår har du? Har ner till min armhåla Har du alltid haft långt hår(sen du var liten)? Testat kort o snaggat men älskar mitt långa hår Om du inte har haft långt hår sen du var liten, varför sparade du ut håret? Är van med långt hår o trivs att ha det. Varför har du långt hår? Trivsamt o vana Har du aldrig funderat på att klippa det kortare? Testat kort men nä får panik om jag ej har långt samt att mitt växer sakta framåt till längre.

[ellenhellstrom]
0

Hur långt hår har du? Slutar strax under brösten haha
Har du alltid haft långt hår(sen du var liten)? Ja i princip
Om du inte har haft långt hår sen du var liten, varför sparade du ut håret? Har nästan hela mitt liv försökt spara ut till lååångt hår.
Varför har du långt hår? Tycker det är snyggt och jag trivs bättre än i kort
Har du aldrig funderat på att klippa det kortare? Ja många gånger, och några gånger har jag gjort de, då jag egentligen vill toppa men frisören anser att det är slitet så dom klipper av halva håret haha.