Ni med kort/mellanlångt hår
Jag gör en sån här för er med kortare hår också. Det var intressant att läsa svaren :)
Hur långt hår har du?
Har du alltid haft kort hår(sen du var liten)?
Om du inte har haft kort hår sen du var liten, varför klippte du det kort?
Varför har du kort hår?
Har du aldrig funderat på att spara ut det?
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Hur långt hår har du?
Nu är det länge än jag skulle vilja (inte orkat masa mig iväg till frisören) så ca 10-15 cm.
Nej, klippte mig när jag var 22-23 år ungefär.
Var nyfiken på hur det skulle se ut.
Varför har du kort hår?
Trivs bäst i kort hår, tycker det är snyggare och mer praktiskt.
Nix, börjat någon gång när någon pojkvän varit nyfiken på hur jag ser ut i långt hår men alltid klippt av det igen.
Hur långt hår har du?
Ner till axlarna för tillfället, men har haft snaggat också.
Nej, jag har haft midjelångt också vid flera tillfällen.
Man måste inte ha samma hela livet, mitt hår växer så fort att jag inte är rädd för att prova på nya frisyrer, brukar ge frisörer fria händer när jag går till dom, så har haft alla möjliga frisyrer. Ibland är det också praktiskt med kort hår, som om man tränar mycket. Senaste kortklippningen från nästan midjelångt till pixie gjordes för att mitt hår hela tiden blev dreads.
Varför har du kort hår?
För det är den längden det är nu.
Kallar det inte för spara eftersom mitt hår växer jättesnabbt. Om några få månader kanske jag får skriva i din andra tråd.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Hur långt hår har du?
Page klippt till strax under öronen.
Nej, det längsta jag haft var i 15-årsåldern då det räckte till skulderbladen.
Jag har väldigt tunt hår som växer sakta, så det var så slitet så det var bara testar egentligen det som var längst ner. Jag ville inte klippa ner håret men alla tjatade och sa att det var så trasigt och fult.
Frissan sa att skulle hon klippa av allt som var trasigt, skulle hon behöva klippa mig ovanför öronen, vilket jag naturligtvis inte ville.
Första gången hon fick klippa mig var det endast 5 cm, sen inom ett år hade jag klippt ner det till den längd jag har nu.
Fast jag har haft det kortare än så med något kortare mitt på huvudet med hår som stod rakt upp!🤪
Gillade det inte, då det var för mycket jobb med klippning 4 ggr om året och använda sprej eller annat för att få någon stil på det.
Varför har du kort hår?
Det är det enda jag kan ha.
Hade jag haft tjockare hår, så ja. Nu är det ingen idé eftersom det är tunt, växer så sakta och slits fort. Köra med bara toppning varannan månad hos frissan funkar inte, eftersom hon får klippa av mer än vad det hinner växa under den perioden.
Jag blir alltså korthårigare för varje gång jag skulle toppa det! 😃Klipper mig nu 2 ggr om året.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Hur långt hår har du?
Till hakan.
Har du alltid haft kort hår (sen du var liten)?
Har aldrig haft längre än axellångt, det växer inte längre.
Om du inte haft kort hår sen du var liten, varför klippte du det kort?
Brukade ha det i axellängd men fick ge upp då det sliter för mycket.
Varför har du kort hår?
Har inte så mycket val, dålig kvalitet.
Går inte.
Hur långt hår har du?
Har någon slags tuppkamshistoria för tillfället, den är väl ca 15cm på längsta stället, resten är rakat med hyvel, så riktigt kalt😃
Nej, när jag var liten hade jag jättelångt hår, det gick att sätta sig på😂
Hade mycket problem i skolan på högstadiet med folk som gav sig på mig, så klippte av allt för att dom skulle ha svårare att hålla fast mig🤦♂️ Sen har det hållt sig kort för att jag trivts så himla bra.
Varför har du kort hår?
Lättskött, går inte åt mycket shampoo eller så, behöver inte kamma det i tid och otid, kan klippa det själv, lätt att färga, bara skönt tycker jag😃 Extra härligt när det blåser och man precis rakat.
Hade en period för några år sen då jag sparade ut det i ca 2år för att min dåvarande partner ville det, men tröttnade och kapade av det igen. Men kommer nog aldrig gå tillbaka till långt hår om ingen tvingar mig, älskar mitt snagg för mycket (så mysigt att klappa på😊) och att jag alltid är snygg i håret utan att behöva greja med det, förutom när jag färgar om.
Hur långt hår har du?
43cm
Nope. Alltid mellanlångt till långt. Klippte sen av det av en impuls. Gick från page till midjelångt igen innan jag klippte av det pga hårmisshandel. Så är det kort igen
Impuls första gången. Nu, som ovan, för att det var så slitet och för att få ut nytt och starkt hår. Började även med Balsammetoden i samma veva.
Varför har du kort hår?
För att spara ut till nytt friskt hår
Håller på med det :)
MVH Emmeliie
https://www.youtube.com/user/e2326
Hur långt hår har du?
Har en brun kort, nästan pixie aktig cut med lugg.
Har alltid haft långt hår eller page.
Jag tyckte det var skönt och spännande med omväxling
Varför har du kort hår?
Det är lättskött och man sparar på schampot 😂 plus att det var snyggt och hade färgat håret en hel del från rött till brunt till ljusare underton och svart och sen avfärgat det till någon orange färg och ville då klippa av och börja om
Håller på att spara ut det just nu
Well..
Stranger things have happened
Hur långt hår har du? Lång page, klippte det kortare från början, men det har växt ut. Har du alltid haft kort hår(sen du var liten)? Nepp, klippte av i typ trean, fyran till nyckelbenen. Om du inte har haft kort hår sen du var liten, varför klippte du det kort? Jag kommer inte riktigt ihåg, men jag tror att jag ville ha förändring, och min syster klippte sig liknande ett tag innan, så jag tyckte att det var snyggt. Varför har du kort hår? Skönare, jag sätter ändå aldrig upp håret. Tycker att det är mer speciellt, och mer frisyr av det när det är kort. Har du aldrig funderat på att spara ut det? Haha, knappt. Ska klippa riktigt kort nästa vecka…