Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 1367 ggr
jollycox
0

Ont i hårbotten

Jag har långt hår som jag oftast har uppsatt. Ibland i fläta(halvt inbakad) och ibland i knut med pinne. Men jag har börjat få ont i hårbotten på bakhuvudet. Det är som att när jag har uppsatt så blir det spänt och drar i håret och då får jag ont i hårfästet. Haha, vet inte hur jag ska förklara. Även fast jag har en lös hästsvans i nacken så drar det och gör ont. Skönast är att ha utsläppt men då slits det, trasslar och är ivägen.
Tips på hur jag kan ha det uppsatt?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Aleya
0

Jag brukar få så. När håret åker "fel". Vet dock inte hur du ska ha det uppsatt. Men hoppas det löser sig

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sindri
0

Oj, du måste ha långt och tjockt hår. Lyllos! Låter som om det är tungt. Inga problem som jag har….

Är det i hårfästet fram som det gör ont? I så fall ligger knuten kanske för långt bak på huvudet och tynger ner. Endera kan du prova med att börja med att sätta fast det främre håret med hårspännen som hindrar knuten från att dra det bakåt. Fattar du hur jag menar?

Om du gör två kanelbullar vid sidorna (a la prinsessan Leia), spänner det då också? Om inte så är det sannolikt så att håret tynger för mycket bakåt och drar i framhåret.

Du kan endera göra en uppsättning med två knutar, en med framhåret som sitter högre upp på huvudet, och en med det bakre håret som sitter längre ner, men ändå nära den andra så det ser mer ut som en avlång uppsättning.

Eller så får du sätta hela knuten högt upp på huvudet.

Du bör nog lösa detta, för jag läste att om man har håret väldigt stramt så kan hårfästet börja krypa uppåt. Ett annat alternativ (skulle nog inte jag göra ändå) är att tunna ut håret så det inte väger så mycket.

jollycox
0

#2 Jag har långt men inte så tjockt hår men jag skulle tro att det är såhär för att det är tungt.
Det är på bakhuvudet, altså jag sätter ju upp knuten mitt på bakhuvudet och det är där det drar. Så det är inte fram vid pannan så att säga.
Jag ska prova med två knutar.
Tunna ut håret kommer jag inte göra.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin