Tips: Hårfärg (less på eländet)
Okej nu ger jag upp. Har försökt bli så blond de går med mitt röda pigment. (Blir ju inte vit blont utan typ gult) Men de biter inte att bleka mitt naturliga (utväxten då)… Är typ rödblond naturligt. Tänk typ nyansen av rött guld .. (Nej jag vill inte ha den för jag anser den hemsk) Så nu funderar jag på vad jag ska hitta på här näst. Har för mig att jag läst att kalla nyanser biter bäst på rött pigment. Så jag funderar på typ någon ljus kall brun. Vad tror ni om de? Och har ni något tips på en fin nyans på de i så fall? (Bifogar en gammal bild så min utväxt från förr syns så får ni hum om hur den ser ut)
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus

Översta bilden = snyggast färg!

Hej!
Jag är också rödblond i botten och har nyss fått mitt hår så som jag trivs med det, vilket denna gång är typ en mix av vitt och pastellrosa.
Om du har typ gultaktigt blont hår men vill ha vitt/platinablont hår skulle jag bara köpa mig ett bra riktigt bra silvershampoo. Det har hjälpt mig otroligt mycket.
Det skulle antagligen ta några kurer för att få håret helt så som du vill ha det, men att få önskat resultat är långt ifrån omöjligt~
Vet inte om du har någon tidigare erfarenhet med silvershampoo, men silvershampoo är framtaget för att ta bort oönskade gula/guld/orange toner i blonda hår och lämnar som resultat en kallare blond färg. Silvershampoon är ofta blå/lila i färgen. Detta är inget att oroa sig över. Det är de blå/lila pigmenten i shampoot som hjälper till att neutralizera och få bort de gula tonerna.
Har du blekt håret mycket så glöm inte att ge det bra omvårdnad så som balsamkurer, inpackningar och balsamspray. Det hjälper att motverka torrhet och frizzighet. Olika oljor är också bra för att hjälpa håret återhämta sig lite.
Något är riktigt riktigt bra är olaplex, fast det är ganska dyrt.
Att färga brunt hjälper nog inte så mycket dock, även om du skulle välja en kall nyans. Så länge du inte vill ha ditt hår brunt förstås, då ska du självklart köra på det!
Jag tänkte dela med mig av min senaste färgning och hoppas den kan vara av hjälp för dig eller någon annan.
På bild 1 så kan du se hur mitt hår såg utan innan jag blekte det. Det är min naturliga hårfärg i min sidecut och i utväxten, men sen resten är en mix av rosa, rött, lila, orange, gult, blått och grönt. Typ alla semi-permanenta hårfärger från affären SHOCK som jag haft liggandes hemma. Färgat i olika omgångar som i slutändan resulterat i den rosa färgen på bild 1.. Mina Färger tog dock slut, och jag orkade inte sticka till Malmö för att köpa nya. Jag hade kollat runt på youtube och fick för mig att jag ville testa att försöka få mitt hår silver/grått, så jag köpte 1 paket Mood Ultrablond, och 1 paket Schwarzkopf platinum blonde i min vanliga mataffär (hemköp).
Min tanke var att Mood blekningen skulle bleka bort i stort sett all rosa färg, sen skulle schwarzkoph blekningen ta bort de sista resterna om inte Mood blekningen fick bort all, och de 2 små silvershampoo efterbehandlingarna som man får med Schwarzkoph blekningen tänkte jag låta sitta i lite längre än vad som rekommenderas då jag tänkte chansa på att det skulle ge resultatet av en grå eller lavendel ton i det vitblekta håret, så jag startade min färgningsprocess.
Jag blekte håret i ett så kallat "bleachbath" med Mood blekningen, och jag måste erkänna att jag blev ganska förvånad när jag såg resultatet efter den blekningen då jag trodde den skulle verka bättre. Mitt hår var typ gul-blont i botten och sen neon-korallrosa färgat där det tidigare mer röd-rosa hade varit (bild 2) så jag förstod redan då att mitt hår inte skulle bli grått med hjälp av det jag hade hemma, men oroade mig inte allt för mycket i slutändan då jag är en kreatic person och inte är rädd för att ha ett färglatt hår. Jag slängde i en balmsamkur i håret och lät den verka över natten för att ge mitt hår en chans att återhämta sig lite innan nästa blekning dagen efter.
Nästa dag när jag vaknade så sköljde jag ur balsamkuren, sprayade värmeskydd i mitt hår och fönade det torrt. Jag blandade sen schwarzkopf blekningen enligt paketets anvisningar och applicerade den på mitt hår. Jag började i de mest korall tonade områdena i mitt hår då jag visste att dem skulle behöva blekas mer än min hårbotten.
Jag känner mitt hår, så jag när jag var klar med appliceringen så vågade jag låta blekningen sitta i mitt hår i en timme, jag sköljde sedan ur mitt hår väldigt noggrant och fick resultatet på bild 3, och det var bättre, men som du ser på min grimas så var jag inte riktigt nöjd. Det var fortfarande för mycket orange/korall toner i det, så jag använde bägge silvershampoo efterbehandlingarna som man får i schwarzkopf blekingen. Kände att jag behövde använda bägge trots mitt korta hår då det är ganska tjockt. Det är silvershampoot jag har i håret på bild 4 där mitt hår ser lite blått/lavendel färgat ut. Jag lät dem sitta i mitt hår en timme innan jag sköljde ur, och resultatet blev den vit/rosa färgen på bild 5 och 6.
Så ja, silvershampoot var verkligen min räddning. Som du ser blev det inte riktigt som jag tänkt i början, men ska jag vara ärlig så växer färgen jag fick fram på mig. Gillar den bara mer och mer varje gång jag ser den i spegeln. Den känns vårig och sockervaddsaktig ^^
Anyway, tror silvershampoo skulle kunna hjälpa dig med om du vill ha vitblont hår, så är det det du vill ha så ge det en chans. Finns att köpa hos de flesta frisörer, eller så kan du beställa via nätet.
Förlåt för långt svar, men som sagt. Jag hoppas det kan hjälpa dig eller någon annan 🙂 Mvh Johanna
Jo men silverschampoo hjälper ju inte att min utväxt inte blir blekt XD så de hjälper ju inte. Har använt silverschampoo så den gula tonen är ju inte problemet utan att färgen inte biter på min utväxt. De är problemet. Den blev visserligen lite ljusare. Men den skriker fortfarande typ orange igenom se blonda. De är problemet. Jag får inte veck utväxten :/ Funderade ju på brun för att komma ur de här dilemmat då jag vet att brun täcker min färg. Och #2. Den färgen är egentligen svart som är urblekt. Så den är egentligen inte ens brun. Haha jag var gravid där och ville inte färga håret då :P

Aah, man ser problemet mycket bättre på det nya fotot. Hmm, jag skulle nog väntat en knapp vecka eller så så håret fick återhämta sig lite och sen blekt rötterna en gång till. Vad har du använt för blekning? Kan ha med det och göra. Mood's blekning tog inte alls bra på mina rötter t.ex, men Schwarzkopf tar jättebra.
Det är sant, brunt täcker, och tycker du att du utsatt ditt hår tillräckligt så är det kanske det bästa alternativet.
Jo jag vet. Slitet som vet ej vad. Därför kah övervägde brunt. Ehm. Kör med åh vad heter den då. Finns ju ett blått paket kommer inte ihåg men de finns L1 L1+ och L1++ typ. Lite dyrare. Dem har gjort om den så de är oljor och saker i så den skada inte håret lika mycket som den gjorde förr

Ja det låter som schwarzkopf. Hm, konstigt om dom inte tagit bättre.
Dom brukar ta jättebra. Kan vara slitaget som gör att dem inte tar så bra, men man tycker att det borde ta i utväxten då det håret är "nyare" och inte lika slitet som t.ex topparna. Om du kan så rådfråga med en frisör.

Jaså? ^^ Heh, tja.. Det är ju inte ett måste, bara ett tips 🙂