Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 794 ggr
Teddymarsvinet
0

Lila till ljusblått hår

Hej! Jag vill färga mitt hår ljusblått och undrar lite hur jag ska göra. Har just nu lila hår som jag tvättat ur så mycket som det går så det är ganska ljust nu. Har precis blekt min utväxt så är blond ca 5 cm från hårbotten och resten ljuslila, vill helst inte bleka resten av håret då det e rätt slitet. Några tips för att det ska se bra ut? Vill ju inte få två helt olika Färger i håret ;)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

NeverToLate
0

Hej!

Vet inte om jag svarar för sent, men hade jag varit du och inte ville bleka så hade jag provat med en c-vitamin shampoonering för att få ut så mycket av den lila färgen som möjligt, och sen en omgång silvershampoo för att försöka få bort de röda och gula tonerna från det lila. Upprepa silvershampoo behandlingen några gånger under några veckors tid om du inte får ett bra resultat med en gång, och se till att ge håret lite balsamkurer eller inpackningar emellan behandlingarna så att det hålls återfuktat. Det borde minska på slitaget ganska bra.
Detta borde förhoppningsvis lämna dig med ett blåaktigt resultat som det borde bli ganska lätt att applicera det ljusblå på. Ljusblått är dock en knepig färg. Fastnar inte så bra om håret inte är nyblekt, fastnar knappt ens då ibland beroende på ens hårtyp, och det sköljs ofta snabbt ur. Bara något att tänka på om du funderar på ljusblått.