Brunett till Blond
Hej allihopa!
Gjorde ett ryck för ca två år sedan och blev brunett (har varit blond sedan barn innan dess). Nu är jag dock sugen igen på att bli blond, men vill göra det hos frisör. Hur många gånger kan man förvänta sig innan man får den blonda färgen man vill ha? Jag vill ha en dirty blonde look men är i nuläget mörk brunett. Hur minskar man slitaget? 🙂
Det beror nog på, allas hår är ju olika :) Jag fixade sombre igår hos frissan och hade färgat mörkbrunt innan och det blev blont och så, men ganska varmt i tonen även fast vi la på nyansering. Men jag ska göra en omgång till flr att få det ännu ljusare i nedre delen av håret och fixa kallare då. Men silverschampo har hjälpt mig bra när jag har varit blond förut. Sedan för behålla håret kvalitet skulle jag gå till en frisör som använder olaplex. Mitt hår är nästan i bättre skick efter jag blekte än innan för att jag fick olaplexbehandling i håret :)
Zingo ;D
För mig tog det 3 gånger med slingning för att få mörkrött till guldblont.

Håller med Elsaharr, gå till en frisör som använder olaplex, då kan du säkert få väldigt bra resultat ganska snabbt med minimalt slitage. 🙂
Rådgör med din frisör över vad denne tror ditt hår kommer behöva och kostnad.