färga om direkt?
Gjorde en hemmafärgning idag som blev helt fel. Jag undrar därför om jag kan färga om direkt? Vänta någon månad? Det som gick fel består i att det blev för mörkt, jag är väldigt, väldigt ljusblond och färgar i ljusblont för att få mer volym och struktur i håret, jag vill alltså inte ändra hårfärg. Jag vet att det sägs att man inte kan färga håret ljusare, man måste bleka. Men det går alldeles utmärkt, jag har ljusat upp en tidigare mörkbrun färg stegvis med hjälp av endast blond färgning. Resultatet som blev nu är råtta. Jag vill ha tillbaka mitt blonda hår!
Det går, vad jag vet, att färga ett par nyanser ljusare, men det är det. Du kan prova att avfärga och se ifall det hjälper något
Medarbetare på Skor iFokus
Tack för svar. Min undran var ifall jag vågar slänga i ny färg nu direkt eller om jag måste vänta några veckor?
#2 jag hade nog väntat för att vara på säkra sidan!
Medarbetare på Skor iFokus

Jag hade nog väntat iaf en vecka eller 2, men efter det så kan du nog ljusa upp det, antingen med en ljust toning, svagare blekning, ett bleachbath eller silvershampoo. Det ska nog ordna sig ska du se 🙂