Hår iFokus

Hår

Etikett: övrigt
Läst 760 ggr
Elliiez
0

Ekonomiskt sätt att köra med BM - akut!! :(

Jag flyttar i februari och får helt egen ekonomi. Kommer vara väldigt begränsad och jag överdoserar ofta hårprodukter och det blir väldigt dyrt.

Skulle vilja ha tips på hur man kan spar in så mycket det går och ändå använda så mycket Balsam det går, annars får jag det varken rent eller kan kamma igenom det.
Just nu kör jag på Garant Såklart som tvätt. Nutri-gloss som inpackning och respons avokado och shea som vårdande.
Hur många tvättar ska den räcka till om man kör en "normal" balsamtvätt? I nuläget tar jag.. nästan pinsamt och säga det…men som jag gör nu räcker en respons a&s till tre tvättar… :/ tycker inte att den delas ut jämnt i hela håret så tar alltid mer. Och mer..
Finns det billigare , lika bra alternativ?  Har lockigt/vågigt hår som enligt LHC är 10cm i omkrets. Men det är torrt som satan om jag inte överdoserar med Balsam. WO är dock inget mitt hår klarar, önskar dock att det skulle funka.
Alla ekonomiska tips om hårtvätt uppskattas! ❤️

Surpan
5

Spara en tom flaska och blanda ut Balsam med vatten. Skaka ordentligt så det löser sig. Sen kan du spruta ut blandningen direkt över håret. Balsamet blir mycket mer lättfördelat = mindre går åt. :)

/Surpan

Luisa
1

Jag har tresemmés naturals Balsam och det brukar räcka i någon månad för mig trots att jag tar rätt mycket och har väldigt långt hår. Kostar ca 90 kr i inköp men du kommer nog inte behöva köpa det så ofta. (Den är fri från Silikoner och liknande)

Elliiez
0

Har funderat på den länge, men vet inte vilken av alla flaskor det är, kan du länka bild på den? Och vilka affärer hittar man den i?  :)

#1 Tvättbalsamet eller det vårdande?

Surpan
0

#3 jag brukar göra så med tvättbalsamet men det funkar nog med bägge. :)

/Surpan

Zadeira
1

Precis som #1 så brukar jag bland ut mitt Balsam, både tvätt och vårdande, med lite vatten. Det är mycket lättare att fördela ut i håret och låter man det verka ordentligt så är det inga problem. Respons Avocado och Shea brukar räcka dubbelt så länge för mig om jag ser till att späda ut den med lite vatten än om jag inte gör det.

Kokosolja är också bra tycker jag. Det är dyrt i inköp en gång, men sen räcker det hur många inpackningar som helst. Det bästa är att om man har väldigt torrt hår så kan man arbeta in en klick i håret torrt och låta det vara. Då behöver man inte lika mycket Balsam var gång heller eftersom kokosoljan återfuktar.

Luisa
1

#3 Jag har hittat den på lite olika affärer, typ City gross, ICA, ICA kvantum, Rusta, och större mataffärer överlag :)

javascript:nicTemp(Menade denhär);

#4 Jag brukar också göra sådär, fast när mitt Balsam börjar ta slut

#5 Kokosolja fungerar inte för alla hår, mitt hår blir tex risigt och torrt av det, däremot ÄLSKAR mitt hår ricinolja (blir super mjukt och glansigt) så det gäller att prova sig fram till den Olja som fungerar bäst för en.

[ellenhellstrom]
2

som tvättbalsam kör jag och många andra på coops egna, coop extra. kostar typ 12 kr flaskan tror jag. perfekt för tvättbalsam i alla fall 🙂

Elliiez
0

#6 Har man det balsamet som tvätt eller vårdande? Eller kan man ha det som båda? Fast har det gärna som tvätt även om jag gillar Garant Såklart.

Elliiez
0

#7 Coops har jag testat men fick Mjäll :/

Zadeira
0

#9 Det fick jag också av Coops! Har du provat Be Well som finns på Netto? Kostar typ 10 spänn och är skitbra.

Luisa
0

#8 Jag har extremt torrt hårbotten och för mig fungerar det inte att ha annat än vårdande tvättbalsam. I alla fall så håller mitt hår sig lent, mjukt och glansigt utan att någonsin bli fett när jag kör på det balsamet. Vill jag vårda håret så blandar jag ner lite ricinolja i balsamet :)