Bleka igen?
Hej! Jag blekte hela mitt hår och färgade blått för några månader sedan. (Det var min första blekning) sedan började det släppa och jag ville byta färg. Jag gick då till frisör och blekte igen. Men det gröna vägrar släppa. Så jag har köpt ett paket avfärgning som jag vill använda. Men har också ett paket blekning sedan innan. frågan är då: 1. Borde jag bleka igen eller avfärga? 2. När kan jag bleka/avfärga? (Det var 13 dagar sedan jag blekte senast)
Grönt är väldigt svårt att få ur. Hur mycket grönt har du i håret? Om du ändå gillar att experimentera har jag hört att ketchup kan ta bort grönt då det röda neutraliserar färgen. Annars finns ju även krossade c-vitamin tabletter + schampoo som är ett mer skonsamt sätt att få bort rester.
Känns håret torrt och frissigt kanske du borde vänta längre, annars tycker jag 2 veckor emellan är okej, men som sagt, allt beror på hur skadat håret redan är.
Ska du köra till med ännu en "udda färg" tror jag inte det gröna stör ändå. Mitt skiftade i grönt och blått innan jag slängde i det rosa, och det har inte förstört nyansen på något sätt.
-
Som #1 Säger spelar det ingen roll om du färgar det rosa tex, det gjorde jag och färgen blev superstark. Färgar du lila blir det dock grått haha. Beroende på vilken färg du har nu och vilken färg du vill ha är det svårt att säga om du behöver bleka eller inte.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan