Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 749 ggr
juliajuldurevaldsson
2016-01-06 14:11
0

Tovor...

Hej, är en tjej på 12 år som rider, jag brukar få så himla tovigt hår så jag ibland ger upp när jag ska försöka reda ut det. Det kan vara så hemskt att hela håret är i en enda klump. Jag har haft en sån där vanlig borste med plastpiggar och gummi i botten och den är totalt kass gämfört med min nya svinbonde och min tangle teezer. Min kompis säger att man får väldigt tovigt hår när man rider för att hjälmen skaver mot håret osv. Jag kan liksom gå med en toft i flera dagar för att håret är så tovigt och jag inte klarar av att reda ut det. När jag var hos frisören senast sa hon så här: Oj dett här var väldigt, jag tor aldrig att jag sett något liknande förr. Och ja… Hoppas ni förstår, Jag undrar nu vad man kan använda för produkter som är bra? Hur gör ni?

Biancaa
2016-01-06 15:19
1

Vet inte vad för produkter som är bra, men det kanske hjälper om du gör två inbakad flätor på vardera sida från toppen av huvudet när du rider? 

Vet inte om du redan vet detta men att börja borsta i topparna och att arbeta uppåt är bra.

lollynonna
2016-01-06 15:48
1

#1 Tips är jättebra! Jag hade också jättetjorvigt hår förut, men sedan började jag använda lite mindre schampoo och jättemycket Balsam. Prova att använda mer Balsam och som sagt fläta håret då du rider!

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[134643]
2016-01-06 16:02
0

Ha absolut flätor när du rider, det är min räddning. Se till att borsta igenom håret varje morgon och varje kväll, oftare om set behövs. Jag kan tänka mig att en balsamspray i håret även kan minska uppkomsten av tovor och inte bara göra det lättare att borsta igenom. Använd inpackning typ 1 gång i veckan, speciellt om du har torrt hår. Och såklart, det blir mindre tovor om du har håret uppsatt eller flätat :)

juliajuldurevaldsson
2016-01-06 18:20
0

Tack för svaren! Ska absolut prova! Balsamspray använder jag redan😄

TatsuOni
2016-01-08 17:53
0

De ovan har gett bra tips🙂

Det jag kan komma på i övrigt är att fråga vad det är för material på insidan av hjälmen? Jag har haft både hjälmar med väldigt "grov" insida och satininsida. Om du inte har en satininsida så rekommenderar jag dig att skaffa det för att undvika friktion mot håret🙂 Men kom ihåg att alltid ha uppsatt hår när du rider oavsett material.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/