Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 12105 ggr
lillalilly
1

Kokosolja innan blekning

Hej! Jag tänkte bleka håret blont och har läst att man kan applicera kokosolja 12 timmar innan man ska bleka håret, och sedan lägga blekningen på kokosoljan. 

Detta ska då förebygga slitage. Är det någon som testat? Funkar det? Tänker att det borde vara svårt för blekningen att tränga sig in i hårstrået om det är omslutet av kokosolja.

Lizelda
2

Följer! Ska bleka utväxten snart och föredrar att inte sabba det lika mycket som resten

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

The Idizen
1

Följer också!

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

[pusselbit]
0

….🤔

The Idizen
0

Jag testade igår! :) 

La i kokosolja ca 20 h innan jag slingade håret.  Har inte så mycket erfarenhet, men håret känns ok och det blev ljusare.

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Afturelding
0

Jag blandade en del blekning med två delar Balsam och hällde i typ ½ dl kokosolja, det fungerade bra det också. Jag fick inga märkbara skador alls (men då hade jag i princip obehandlat hår innan också). 

Det bleker såklart mycket långsammare, men det ser jag som en fördel.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[pusselbit]
0

#5 Coolt! Hade ingen aning om att man kunde göra på det viset. Hur pass bra tog blekningen? När du skriver att du blandade blekningen med två delar Balsam, Förstod det som att du blandade ihop själva blonderingspulvret med lösa 'krämen' och sedan tillsatte balsam+kokoksolja. Är det rätt ? Använde du blondering från matbutik?

Afturelding
0

#6 Ja, precis. Jag blandade ihop blekningen först och sen tog jag två gånger så mycket Balsam till det. Och sen blandade jag i kokosolja. Jag använde blekning från Mood. 

Jag skulle uppskatta att det blekte 2-3 nyanser på en halvtimme ungefär. Mitt hår har väldigt mycket naturliga skiftningar så det är svårt att avgöra beroende på ljus osv, men det blev en märkbar skillnad i alla fall.

/Rebecca

Lizelda
0

#7 Jag har blekt med Moods starkaste blekning och en timme har funkat bra till mitt färgade hår men nu ska jag bleka mitt nästan svarta, obehandlade hår. Någon ide om hur länge jag ska bleka? Behöver blir så ljust som möjligt :)

Afturelding
0

#8 Bra fråga! Jag skulle nog köra en timme som vanligt, och sen göra det en extra gång hellre än att ha det längre.

/Rebecca

Lizelda
0

#9 Okej, tack :)