Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1214 ggr
Calcifer
0

Flerfärgat - hur?

Jag är less på mitt hår, har tidigare haft hur många olika Färger som helst, antingen helfärgat, slingor, lugg, ombre, eller dylikt. I nuläget är det brun/röd, färgat men för väldigt länge sen och utväxten syns inte mycket. Vill gärna färga hela håret, men vill gärna ha någon "crazy" färg också, har dock inte lust att bleka håret flera gånger och sen köpa flera förpackningar färg för att mitt hår suger åt sig otroligt med färg och är lite längre än till axlarna så det går åt rätt mycket. Plånboken säger nej.

Men vet inte riktigt hur jag ska färga. Svart går fetbort då jag hatar arbetet som krävs för att bli av med den. Kanske rödaktigt hår med blond lugg eller med någon rolig färg i luggen? Jag vet inte, kan inte bestämma mig alls. Men något kul vill jag ha nu, efter att ha kört på enfärgat för länge.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Idis ida-maria
0

Tror du får gå till en frissör.

Surpan
0

Kanske knallrött? Beroende på hur ljust ditt hår är nu kan man få fram en snygg röd färg utan att bleka. :) en röd till lila dipdye annars?

/Surpan

Calcifer
0

#1 Öh, varför det? Jag har färgat mitt eget hår i över tio år och har perfekt kunskap kring vilka metoder som fungerar, hur man skyddar håret bäst, hur man ser till att det inte missas fläckar, hur man tar hand om det efteråt, vilka märken som fungerar bäst för mig osv. Så galet onödigt att gå till frisör när jag inte eftersöker något otroligt komplicerat. 

#2 Det är inte tillräckligt ljust för att kunna bli knallrött utan att blekas. Och jag är rätt less på just den färgen, åtminstone till hela håret. Plus att jag har så mycket röda toner i mitt eget hår att jag nästan inte får bort den heller. Sist fick jag färga håret svart, för inget annat fungerade.

Dipdye låter dock ganska coolt. .:D

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Surpan
0

#3 dipdye är coolt. Och då behöver du inte bleka hela håret! :)

/Surpan

lollynonna
0

Jag har långt supertjockt hår (25 cm i omkrets) och jag har lila högst upp och ungefär halva rosa. Jag blekte två gånger och färgen är jättebra! Du kanske inte gillar det men jag tyckte att det blev jättesnyggt. Blandade ut färgerna med Balsam så att de räckte längre.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol