Bästa blekningen? l Vill bli blond!
Hej! Jag vill jätte gärna ha blont hår, dock vet jag ju att det inte är det lättaste. 🤪
Min naturliga hårfärg är mörkbrun, råttfärgad haha.
Just nu är mitt hår slingat hos frisör 1 gång, och färgat/blekt svagt med "Loreal paris excellence" 2 med ca 3-4 månaders mellanrum.
Nu är mitt hår ljusbrunt, liiiiite liite åt det mörkblonda hållet.
Tänkte att jag ska ge mig på en blekning hemma nu. Jag vet att man borde gå till frisör egentligen, så inga klagomål på det tack. 😃
Frågan är nu, vilken blekning är bäst? Vill så såklart ha den som sliter minst. Vad rekommenderar ni?
I övrigt tar jag hand om mitt hår, kör Balsammetoden och inpackningar då och då när jag känner att det behövs. Men framför allt leave in.
Vet inte hur mycket eller lite den sliter men Mood har en superbra blekning! Ta den ljusaste (och kallaste) du hittar, den från Mood kostar bara 50 kr på ica maxi :) Använde den då jag färgade mitt hår rosa!
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Låter ju jätte bra! :) Blev ditt hår väldigt skadat av den?
#2 Nej inte jätte, jag hade blekt en gång innan och jag behöver toppa det lite men jag märkte ingen större skillnad än vad det var innan :)
// Linah
Gerbilsidan
http://beyourmood.se/produkter/blondering/blondering/n-107-silverblond/
Tror du den blir bra? Bleker upp till 7 nyanser. :)
På bilden syns färgen på håret jag har nu :)
#4 Ja den blir nog jättebra!:)
// Linah
Gerbilsidan
Tack för ditt tålamod! :) <3
Här kommer några sista frågor, hihi
Hur gör man med utväxt sen?
Kan man bli blond med enbart slingor? Funderar på att ta den färgen från mood och göra slingor, tänker att det blir mer naturligt då..
Inte mood, deras silverblonda gjorde att jag fick kapa av 30 cm….