Julfrisyr/uppsättning?
Vad ska du ha för frisyr/uppsättning i jul?
Vanligtvis brukar jag ha utsläppt vid speciella tillfällen men eftersom jag har börjat stå för en del av julmaten så är det opraktiskt så jag behöver insperation.
l'm back
Jag har nästan alltid utsläppt hår, vardag som fest. Det är det jag känner mig mest bekväm i. Har bara uppsatt när håret är slitigt eller fult, och då oftast hästsvans. Men som du säger är det ganska opraktiskt vid tillfällen som julen, även om jag inte har lika långt hår som du. Jag brukar gilla att ha halvuppsättningar. Mest för att det är det jag är van vid sen jag hade kortare hår (aldrig riktigt haft långt hår förrän nu). Men nu på senare tid har jag verkligen börjat gilla höga hästsvansar. En fiskbensfläta är fint det med. Och i flätor kan man sätta fina röda band på till julen. Jag är också intresserad över vad folk ska ha för frisyr på julen!
/Surpan
Utsläppt är tanken. Sist jag hade det utsläppt var förra julen😛
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Jag ska sätta överhåret bakåt med en snodd. Ett rött diadem. Eventuellt en röd rosett runt snodden och eventuellt några tunna flätor i underhåret.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Du har ju väldigt tjockt hår, jag tror att denna hårknut hon gör i slutet skulle bli vacker. På mig blir den bara fjantig liten. Men det är frågan om du vill misshandla ditt hår med hårsnoddar. Hon säger på slutet att man kan göra den finare med pärlor eller dekorativa hårnålar.
Ingen aning faktiskt! Ska se ifall jag får till någon snygg fläta
Medarbetare på Skor iFokus
Blir nog utsläppt eller en vanlig hästsvans, lagom omotiverad att göra något med håret efter att det klipptes ner
Alltid Oavsett
Jag gjorde milkmaid braids!
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#7 jag med
l'm back
Jag satte bara upp det i en hästsvans, haha
Medarbetare på Skor iFokus
Jag hade också hästsvans. :)
/Surpan
/Surpan
Blev nästan helt utsläppt. Gjorde en kort inbakad fläta av det främre håret baktill. Om någon förstår hur jag menar🤪
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik