Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 2744 ggr
EternalWinter
0

Vill bli blond

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag har under en längre tid velat bli blond och har tagit den långa vägen än så länge. För ett år sen var jag väldigt mörkbrun (nästan svart). Började med att färga det mörkbrunt sedan fick solen & tiden göra sitt.

Nu 1,5 år senare har jag varit hos frissan 3 gånger för att slinga håret. Så nu är det brunt med guldiga slingor. Frågade min frisör hur många gånger hon trodde jag skulle behöva göra  det här. Hon trodde 4-5 gånger till.

Men jag skulle vilja ha flera åsikter för jag tycker jag är rätt ljus i håret nu och jag undrar om det verkligen inte skulle gå att få det blont snabbare.. Har tjockt hår som hämtar sig snabbt.

Anledningen till att jag funderar på att bleka det själv är ju pga att det kostar mig en hel del att fixa det hos frisören & jag studerar just nu så har helt enkelt inte råd längre.

Jag skulle vilja ha ombre, lite ljusbrunt längst upp och blont i längderna. 

Vad tror ni? Skulle det gå att få mitt hår blont om jag blekte det några gånger och sen använder silvershampoo?

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Cederin
0

För att bli vad som klassas som blond tror jag inte att det ska behöva ta mer än 1, max 2 blekningar egentligen. :) Men det bästa är såklart att slingbleka.

Medarbetare på Naglar och Hår

askan
0

Oh, det ser verkligen ut som att du gjort rätt i att ta den långa vägen, jättefin färg.
Slingblekning hemma kanske kan vara något, med hjälp av nån du litar på?
Finns nog en hel del klipp på youtube skulle jag tro om man vill ha tips på genomförande. Jag har sett några klipp på tjejer som ombrefärgar i alla fall! =)

EternalWinter
0

#1 Ja, det är nog det bästa för håret men det är ju ekonomin som sätter stopp tyvärr. Jag kan inte ha hetta annars kunde jag slingat det hemma =/ Jag tror det med för så jätemörkt är de ju inte egentligen

#2 Ja, det var nog bäst för håret för det är inte alls slitet. Tack för tipset ska kolla in det på en gång! =)

Charlott_
0

#3 Varför kan du inte ha hetta?

Du finns de folieslingor men de krävs kunskap till de.

EternalWinter
0

#3 Är extremt håröm, så enkelt är det :P

Charlott_
1

#5 Det spelar ingen roll!

Det beror helt och hållet på hur stora slingor man drar, ju mindre man drar ju mindre ont gör de. Sen när man ska ta av hättan så tar man Balsam i håret och drar 1 cm i hättan och sen drar man bara i håret.. Så håröm finns inga ursäkte rom, det är hur personen arbetar! :)

EternalWinter
0

#6 Jasså, det ser himla smärtsamt ut faktiskt! Känner dock ingen som jag vill ska göra så på mig. Men bra tips du kom med, brukar göra det på en kompis men hon säger att det inte alls gör ont men jag är fortfarande skeptisk ;)

Charlott_
0

#7 Det beror helt och hållet på hur stora slingor du drar upp! :)

Jag har gjort många hättor under de 3 år jag gick på frisör! :)

EternalWinter
0

#8 Okej =) kanske skulle kunna gjort det hos en frisör jag litar på men poängen är att jag vill göra det hemma. Men en bra idé för andra =)

Charlott_
0

#9 Säger man att man är håröm till frisören, eller de ska dem alltid fråga tycker en, men då tar dem de ju försiktigt med sin kund! :)

EternalWinter
1

#9 Okej, men vill som sagt inte gå till frisören igen. =)

Charlott_
0

#11 Har du någon erfaren kompis? De kanske kan gå till en frisör skola? För dem brukar få ta in kunder och dom tar en liten slant för de, inte mycket alls. För du vill väl inte gå till frisören pga priset va? 

Kolla upp de! :) När jag gick i skolan så tog vi 100kr för färgning. Så det är inte mycket alls! :)

elinkw
0

#12 Vi hade också så när jag gick på frisör (hoppade av). De var tvåorna och treorna som fick klippa osv, jätteduktiga var dem faktiskt så det kan jag rekommendera dig TS om plånboken svider.

Sen kan du ju göra det hemma också, men jag tror inte det kommer bli lika jämt, och du kanske måste riskera att gå runt med ett orange håre ett tag. Du var förövrigt jättefin i håret nu 😃

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

Charlott_
0

#13 Risken med att göra hätta hemma är att man får dragningar om man inte är utbildad! :P

EternalWinter
0

Lite uppdatering på den här tråden:
Jag blekte håret (helblekte) och jag blev riktigt ljus lite små orange där jag varit som mörkast såklart men ska bleka igen om några veckor och lägga i en ljusbrun ton i botten. Silvershampoo & inpackning kör jag med nu. Men är riktigt nöjd med resultatet och glad att mitt hår är så stryktåligt som det är. Bild kommer sen när jag är helt klar 🙂

Charlott_
0

#15 Bra att de inte blev värre då! Tänk på att inte köra med silverschampo varje dag bara! :)

Lycka till, lägg gärna upp bilder! :)

EternalWinter
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#16 Ja, det blev lite slitet i topparna med sånt får man ju räkna med.

Här kommer en bild i alla fall, har lite skiftningar man kan se randen där håret var som mörkast men den är rätt otydligt nu men kommer lägga i någon ljusbrun toning som ombre effekt där om ett tag.

Supernöjd än så länge =)

lillalilly
0

Vilken blekning använde du? :)

Idis ida-maria
1

Snyggt