Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 2744 ggr
EternalWinter
0

Vill bli blond

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag har under en längre tid velat bli blond och har tagit den långa vägen än så länge. För ett år sen var jag väldigt mörkbrun (nästan svart). Började med att färga det mörkbrunt sedan fick solen & tiden göra sitt.

Nu 1,5 år senare har jag varit hos frissan 3 gånger för att slinga håret. Så nu är det brunt med guldiga slingor. Frågade min frisör hur många gånger hon trodde jag skulle behöva göra  det här. Hon trodde 4-5 gånger till.

Men jag skulle vilja ha flera åsikter för jag tycker jag är rätt ljus i håret nu och jag undrar om det verkligen inte skulle gå att få det blont snabbare.. Har tjockt hår som hämtar sig snabbt.

Anledningen till att jag funderar på att bleka det själv är ju pga att det kostar mig en hel del att fixa det hos frisören & jag studerar just nu så har helt enkelt inte råd längre.

Jag skulle vilja ha ombre, lite ljusbrunt längst upp och blont i längderna. 

Vad tror ni? Skulle det gå att få mitt hår blont om jag blekte det några gånger och sen använder silvershampoo?

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Cederin
0

För att bli vad som klassas som blond tror jag inte att det ska behöva ta mer än 1, max 2 blekningar egentligen. :) Men det bästa är såklart att slingbleka.

Medarbetare på Naglar och Hår

askan
0

Oh, det ser verkligen ut som att du gjort rätt i att ta den långa vägen, jättefin färg.
Slingblekning hemma kanske kan vara något, med hjälp av nån du litar på?
Finns nog en hel del klipp på youtube skulle jag tro om man vill ha tips på genomförande. Jag har sett några klipp på tjejer som ombrefärgar i alla fall! =)

EternalWinter
0