Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 2481 ggr
lollynonna
0

Hur mycket växer eran hår?

Hur mycket växer erat hår per år? (Haha det rimmade ;) ) Halva mitt hår var helt flint i januari, alltså verkligen helt flint. Hade sidecut med failade då jag klippte den.. Nu ett år senare har det växt ut 20 cm nytt hår, hur fort växer erat? Är det vanligt att hår växer så fort? :P

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

VildaVittra
1

Mitt hår växer mellan 2-3 cm i månaden.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[LoveUnite]1
0

Oj, har aldrig mätt. Men brukar säga att mitt hår växer som ogräs, haha!

Zepp
0

"Håret på huvudet växer ca 1 cm i månaden eller 0,33 mm per dag, men varierar från person till person. Dessutom växer håret i hårfästet långsammare än håret på hjässan."

https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A5r

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Bellie
0

Mitt växer väldigt långsamt!

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

thea_thea
0

Mitt hår växer 15-20 cm per år. Brukar dock klippa det kort någon gång ibland så det är inte långt nu🙂

tlover
0

dryga 15 cm/år har jag för mig, eller rättare sagt det blir dryga 15 cm längre/år

l'm back

Thotis90
0

På snart 1 år har mitt hår gått från att sluta precis ovanför nyckelbenet till att sluta precis under brösten. Jag har ingen uppfattning om hur många centimeter det är, men en del.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Elliiez
0

Klippte av mittt 2a juli, då var det 32 och idag är det 42. Alltså en dm på ett halvår. Så mitt blir väl 20 cm på ett år. Får alltid massa kommentarer om att det växer fort :)

surikatflicka
0

Vet inte, kanske 15 cm/år?

Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PMGlad

[Rhodugune]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ca 1 cm i månaden, har koll sen jag för ett par år sen opererade bort ett födelsemärke i hårbotten och mätte utväxten  ett år senare efter där de rakade ch den hårtåtten var ungefär 13cm.

Det här är 3 månaders utväxt för mig; första fotot är taget i augusti efter jag toppade håret sist och det andra är taget i november.
Det ser ut som det växt ungefär 3 cm, så jag tror att 1cm/per månaden stämmer fortfarande för mig.

The Fame
0

På sommarhalvåret ca 2,5 cm/månad, på vinterhalvåret kring 1 cm…

lollynonna
0

Oj folks hår växte snabbare än vad jag trodde! Ser nu också att jag stavat fel på rubriken haha.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Grace2009
0

Tidigare har jag nog gjort kanske 14cm per år, men det har stannat av nu.

Biancaa
0

Mitt hår växer kanske ~20 cm per år 🙂 Varierar dock hur mycket det växer i månaden, ibland 1 cm och iblan upp mot 3 cm

Afturelding
0

Det har börjat stanna av sen det passerade höften i längd, men det har vuxit runt 10 cm i år. Förra året växte det 15.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[H1Z1]
0

2012 hade jag så kort att det ej gick att ha hästsvans, nu har jag ner till svanskotan. Klippte mig för jag färgade sönder det tyvärr :3 men nu är jag nöjd! :)