Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 745 ggr
IceTee
1

"bleka" utan att faktiskt bleka

Jag färgar ju oftast mitt lila hår hos frisör men har inte möjlighet att göra det innan nyår den här gången. För att gå färgen att fästa på utväxten brukar vi bleka den lätt i ca 5min eller något bara för att rugga upp själva strået. Mitt hår är väldigt ljust naturligt så färgen är inte ett problem.

Jag vill själv hinna färga innan nyår men vågar inte bleka själv så jag tänkte se ifall man kan göra något för att få ett liknande resultat?
Fick tips på sistaschampo och på bikarbonattvätt samt Surskölj efter (vilket jag redan kör på)
Min tanke är följande-
tvätta med sistaschampo, tvätta med bikarbonat, skölja i väldigt varmt vatten, ha i färg, lägga plast om, föna lätt för att hålla det varmt, sätta på duschmössa och sen en handduk. Sen ha det i så länge jag bara orkar, ska sikta på ett dygn
Sen skölja med kallt vatten och Surskölj.

Några tankar och/eller invändningar? Kommer det göra någon skillnad att ha både schampot och bikarbonaten? Jag räknar förresten med att mitt hår kommer lida lite, och att hårbotten kommer att bli rätt grinig men det får jag ta!

Medarbetare på Skor iFokus

komigentammie
0

Vilken färg ska du färga efter blekningen?
Vissa märken fäster bättre  på blekt hår.

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

IceTee
0

#1 Manic Panic amplified, Directions funkar inte på mig och jag har varken ork eller råd att köpa något annat!

Medarbetare på Skor iFokus