BM för tunt hår
Kan någon hjälpa en stackars sate med lite tips? 😊
Jag har tunt hår, och har några gånger försökt mig på att prova BM, men med dystra resultat. Något som jag otvivelaktigt antar beror på att det finns mycket info om BM, men inte så mycket för typen "tunt hår".
Det finns mycket info och råd om Balsam, men de är oftast riktade till folk med aningen tjockare och lockigare hår som inte verkar lida av "hjälp jag tog en liten klick produkt och nu revolterar håret"- problemet. Mitt tyngs ner av allt vad produkter heter, oavsett hur lite jag tar.
Så, är det någon fining därute, som vet med sig märken på tvättbalsam och längdbalsam för tunt hår?
Eller någon fin informativ sida?
Eller kan svara på om det är en myt, att om man har tunt hår så bör man använda sig av ett sls-fritt schampoo någon gång i veckan för att håret inte ska bli nedtyngt?
Tacksam för svar! Lat som jag är ser jag helst att jag slipper göra en massa vinägerdekokter till håret, men jag är inte långt ifrån att prova det heller.
Jag tror mina hårstrån räknas som fina. Jag använder coop x-tras Balsam men spär den med vatten i en flaska, ca 1 del Balsam 7 delar vatten. Jag blandar så konsistensen känns bra för mig. Jag tycker inte att håret blir jätteplatt av det, men å andra sidan saknar mitt volym vid hårbotten vilket som. Jag tvättar med balsamblandningen en gång i veckan (orkar jag har jag outspädd Balsam i längderna men oftast blir det den utspädda blandningen) och två gånger i veckan sköljer jag bara håret med vatten för att försöka sträcka ut på tvättarna.
Jag tvättade igår med (SLS)schampo och oj vilket torrt fluff det blev för min del. Är sugen på att prova SLS-fritt dock eftersom min hårbotten inte är helt lycklig just nu.
Testa att tvätta håret med rassulera om du inte har gjort det, lär ju inte bli nedtyngt då i allafall.
Var dig själv, det finns redan så många andra.
Du är inte intresserad av WO (water only) då? :) Om produkter tynger ner ditt hår och det enligt dej är tunt så kanske bara vatten skullr passa bra för dej Annars kan jag rekomendera att testa Coop Xtra, Garant Såklart. Phc finns ju också. Använder deras Repair som tvättbalsam. Tycker att det balsamet känns rätt tunt och "vattnigt" lätt att tvätta ur från hårbotten också ^^
MVH Emmeliie
https://www.youtube.com/user/e2326