Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 761 ggr
Bellie
0

Vill ha långt hår!

Hej, jag har länge velat ha långt hår men jag har inte haft tid att göra något åt det.

Jag ska köpa kokosolja och göra inpackningar med det. Men iaf, jag har väääldigt tjockt hår och går inte att borsta ut förän tre dagar efter att jag har tvättat det. Dessutom blir det smutsigt då jag är i stallet och jag hinner inte tvätta det så ofta. Jag skulle säga att jag har normallångt hår, om det är platt (har raka motsatsen till platt, tar 2 timmar att platta håret) så är det väl en ½ dm från baken.

Har någon något bra tips? Jag älskar att hålla på med håret och fläta och testa nya frisyrer och så.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Mari
0

Då är det väl långt om det nästan är vid baken 😃

Jag har ungefär samma längd, tjockt hår, inte jättelockigt men tillräckligt för att jag ska tycka att det är jobbigt. Trasslar ofta och tar evigheter att platta eller ens föna torrt när jag får för mig att testa.

Klippte mig för en vecka sedan, tunnade ur mycket vilket jag blev riktigt nöjd med. Mycket lättare att sköta och inte lika tungt när det är blött (det har jag känt lite problem av att jag bryter ju nästan nacken när jag duschar!)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

tlover
1

Ta väl hand om håret tex sluta platta håret så slits det mindre. Andra saker som gör att hårets slits mindre är att sätta upp håret (i snälla frisyrer, variera dom), ha mössa på vintern och hatt på sommaren, sov på silkes/satin örngott el i silkes/satin nattmössa, red ut håret försiktigt med snälla verktyg eller med händerna (ben, horn eller träkam inte plast), tvätta håret så sällan som möjligt (använd sjal el liknande i stallet) etc

Klipp inte håret för ofta men klipp bort ev skadat hår exempelvis kan du testa om S&D är något för dig.

Att ta hand om sig (äta nyttigt, träna lagom, få lagom med sol men inte på håret, inte stressa) osv kan hjälpa dig att nå din optimala hårtillväxt.

Tänk också på att allas hår är olika, olika produkter funkar olika på olika hår, olika metoder osv, du får testa dig fram helt enkelt.

l'm back

Hoseok
0

Vänta, va? Skulle det vara normallångt hår? 🤦‍♂️ Det är ju hur långt som helst om det nästan når ner till rumpan..

Antar att det är sant att allas hår inte kan bli hur långt som helst, att det liksom tar stopp, men jag kan ha helt fel? Någon expert får rätta mig isåfall.

Annars är det väl vanliga knepen, klipp topparna då och då så det inte är slitet.

Bellie
0

Tack för tipsen. Det med att platta håret menade jag hos frisören.

tlover
0

#3 Ja allt hår har en "maxgräns" jag håller på att kolla var min är just nu (har till mitt på låren ungefär)

#4 Varesig det är hos frisören eller hemma så sliter det jättemycket, men jag gissar att det inte blir så ofta då iallafall.

l'm back

Bellie
0

Nej det blir typ en gång om året.