Mjällschampo eller BM...
Jag har kört BM-metoden i drygt två år och varierat produkter lite grann efter vad mitt hår behöver. Dock har jag alltid haft problem med Mjäll under min tid med BM, provat de mesta lösningar som jag hittar som har funkat för andra.
I alla fall så började jag för drygt en månad sen köra med mjällschampo för att se vad som hände. Mjället är sedan dess helt spårlöst försvunnet, men samtidigt har mitt hår ändrat karaktär. Förut har det varit självlockigt som BM förstärkte och håret har liksom hållit ihop mycket bättre. Det var lite som att håret hade naturliga produkter som höll håret fint.
Så fort jag började med mjällschampo blev hårbotten riktigt bra men håret mycket rakare och plattare. Det är liksom luftigt och håller inte ihop riktigt. Lockarna försvinner direkt det torkat och även om jag försöker med flätor osv så släpper lockarna direkt. Jag som ALLTID haft lockigt hår tycker det är jättekonstigt och är inte riktigt nöjd.
Så nu känner jag att jag måste välja. Antingen fint, lockigt, samarbetsvilligt hår men hårbotten med Mjäll till tusen, eller finfin hårbotten men rakare och luftigare hår.. Hur hade ni tänkt och gjort?