Färgen tog inte.
Nu har jag färgat dotterns hår det skulle bli mörkrätt men vart dassigt, i vissa slingor tog det inte alls och i topparna vart det mer skifningar i rosa. Köpte två då hon har tjockt långt hår och det räckte lät det vara i 5 minuter extra för att låta det verkligen ta färg. Men, tyvärr tog inte färgen.
Håret var inte tvättat och det var lätt fukigt som det skulle vara.
Färgen var Garnier Nutrisse mörkröd
Jag färgade för en månad sedan med tror det är samma i alla fall.
Och det färgar fortfarande av sig :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har du/ni tips på Färger som kanske tar även på tuffare hår. Själv vet jag att vissa Färger tar mer i mitt hår. färgar jag mitt hår i ljusbrunt blir det märkbrunt ofta och skiftar i mörkrött. Det är knepigt att vissa Färger tar olika. Jag färgar ofta i MODD då jag vet att den funkar på mig men finns inte i den färgen som dottern önskar sig i MODD . Kan man blanda Färger av samma märke för testa o se om man får önskad färg eller är det för mycket chansning 😎
1 Ja färgen har blivit ljusare på henne och det är trist att det inte sitter mer, verkar rinna ur som du säger. närmare 200 kr på färg som inte håller är inte kul.
#3 Ja jag har haft den innan och inte varit några problem då, så vet inte varför det är så nu :(
5 tack för tipset då ska jag kolla vilka nyanser det finns :) 👍
#5 Men är det inte märkligt när en färg tar första gången men inte nästa som i mitt fall? :/ Och mitt hår är inte "sönderfärgat" eller liknande, då jag låtit det pausa också emellan osv.
Jag låter alltid röda nyanser sitta ungefär 15 min längre än vad det står. Mina röda toner har då aldrig blivit dassiga utan riktigt röda.
Röda toner behöver oftast längre tid för att utveckla pigment och tränga in i håret än andra toner.
9 Trodde inte det var så bra att vänta så mycket längre än vad det står, men då kan man låta det dra till sig 10 minuter så är det 15 minuter extra. :)
Hur färgar ni som har långt hår? Jag dela upp hennes hår börja på ena sidan och jobba mig runt från hårbotten till topparna. Och när jag var klar så tog jag tiden 40 minuter.
#10 vi brukar räkna tiden från det att all färg är i :)
Brukar också räkna tiden från när all färg är i :) Brukar även gå över topparna en extra gång mot slutet eftersom att håret ofta är torrare där och därför suger upp mer färg.
Röd färg är väldigt svårt att hålla snyggt längre tid, något jag verkligen rekommenderar är färgbomb! Använde mig av Revlon's färgbomb, de har olika nyanser av rött och tycker dom är sjukligt bra! Mycket mer skonsamt och billigare än att färga hela tiden!
Lycka till! 😃
13 Behövs inte att man färgar och att dessa bomber underhåller färgen? 🙂 Ser ut att vara bra och tackar för bra tips skonsamt för håret är ett måste då jag älskar hennes tjocka fina hår 😉
Färgat rödbrunt många gånger, har "färgat av sig" max första veckan men aldrig en månad.
Mitt hår har aldrig blivit mer slitet tycker jag inte :) Men beror säkert från hår till hår mm också :)
#16 Du märker skillnaden när du färgar hos frisör. Jag lovar!
Duktiga frisörer har Färger som både innehåller mindre skit och som sliter mindre. Läs innehållsförteckningen på färgen du köper och jämför hos en frisör.
#17 Har färgat en gång hos frisör, men märkte ingen större skillnad.
Är synd att det är så snordyrt dock att färga hos frisör.
Sedan tycker jag är skillnad beroende på vilket märke man väljer, schampoo mm :)
Ja mer skit är det säkert i.
Bra att läsa är kanske denna http://damernasvarld.se/bli-salongssmart/
Något jag inte visste var detta med schampoo+balsam ska vara utan sulfatfritt :)
Det är klart skillnad och färga hos frisören, men kostar lite med får fundera på prata med bekant som är frisör om detta. 😎
#19 jag brukar passa på att färga hos frisör när de har praktikanter eller gå till frisörskolans elever. Mycket billigare :)
20 Smart 👍
Jag har själv färgat och blekt håret hos frisör men alltid vart så besviken efter men det är många årsen och jag tror säkert att dottern skulle få ett rödare hår än det hon fick 😉
Ska man färga från blekt till rött så ska du nog ta ut de bleka håret och färga en grund och sedan färga med den enhetliga färgen. Hur har jag ingen koll på men min frissa har förklarat det så för mig för längesedan.
22 Dottern har inte blekt sitt hår om det var mig du prata med ;)