Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1071 ggr
Katarina97
0

Tips för hår som inte håller lockar

Mitt hår är sådant jobbigt hår som vägrar hålla lockar. Jag har sökt runt efter tips på hur man får det att hålla, men inget verkar hjälpa tillräckligt mycket. Det jag redan gör är att sätta upp lockarna med hårnålar tills de svalnat direkt, inte tvätta håret samma dag som jag ska locka det och såklart hårspray. Dessa hjälper lockarna hålla längre, men de är ändå oftast i princip helt borta efter 2-3 timmar. 

Det håller ju bättre om jag har mycket hårspray, men jag tycker inte om att ha fr mycket hårspray, då är det alltid några hårstrån som ställer sig rakt ut och håret blir sådär stelt och äckligt. Någon som har andra tips på hur man får lockarna att hålla?

VildaVittra
0

Har du provat läggningsvätska?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Katarina97
0

Nej, aldrig hört talas om. Vet du något märke som säljer det och vart man kan köpa det?

VildaVittra
0

Det brukar finnas på Åhléns och liknande. Glimor som jag använde produceras inte längre, så fråga personalen om vilken som är bäst av idag.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

nypisnina
0

Saltvattenspray ger mitt hår stadga och kan säkert vara bra för vilket glatt hår som helst.
Även tigi bedheads totally baked. Den är askalas för mitt hår som är som teflon - inget fastnar i det, det tovar sig aldrig och är så halt att gummiband halkar av.
Ha i totally baked i handdukstorkat hår, gör sedan som du brukar med håret.
Håret får sk hårminne så det känns som att håret VILL ligga som du stylade det fram till nästa tvätt.  - Och gör du något med värme, tex lockar med Locktång eller fönar fram lockar så var försiktig tills att håret är kallt igen, om det får svalna i din frisyr så håller det bättre. Sen tar du lite fixeringsspray och har snygga lockar som säkert håller till nästa dusch.