dreads som löshår
jag tänkte skaffa dreads men har lite frågor
om man redan köpt vart kan man sätta in dom om man inte kan själv? runt stockholm och uppsala
sliter det mindre/mer än vanligt löshår?
sliter de alls?
måste jag ha samma färg på dreadsen som ja har i mitt hår? eller kan jag ha rött fast jag e blond?
tacksam för svar
👻🌛
Kolla seienstyle.net Hon gjorde mina syntetdreads som jag var mycket nöjd med. Gjorde dock mina från grunden hos henne så jag vet inte om hon sätter i färdiga. Fanns i gamla stan innan men jag tror att hon har flyttat till solna nu. Kan vara svårt att få tid, hon har många kunder.
Och angående slitage, mitt hår har aldrig varit i så bra skick som när jag tog ur dreadsen efter 6 månader.
okej tack för tipset!
har läst att man bara kan ha syntet dreads upp till tre månader :)
👻🌛
Det beror på hur lång utväxt man står ut med ^^ Jag gjorde mina i början av april och tog ur dom i slutet av september, utväxten var väl runt 7-8 cm då och sista månaden så det inte allt för roligt ut. Men själva dreadsen är fortfarande fina och går ju att sätta om när man får lust.
aaa okej jag förstår tack för bra svar!!
👻🌛
en fråga, om man har syntet dreads hur blir det då när man sätter på en tajt hjälp, tex skidhjälm eller motorcykel hjälm? dras dom av eller slitas dom? tänkte när den e så tajt och man trycker ner hjälmen på huvudet haha :) så kan man ha hjälm?
och en till fråga hur blir det när man badar i klor med det? förstörs dom då? eller blir så tunga så man inte kan bada med dom? kan man då inte heller bada i badkar med dom tänkte på att dom blir så tunga :)
och en sista fråga, har hört att man ska sova med mössa när man har syntet dreads, är det ett måste förstörs dom annars?
tack för svar :)
👻🌛
Inga hjälmar passar ;) Iaf mina dreads var så stora så det var hopplöst. Klämde på en mc hjälm en gång och då lossnade 2 stycken. Så ja dom lossnar om man "drar" för hårt i dom. Inte var det bekvämt heller men en riktigt stor hjälm så kanske… Klor är nog inte nyttigt. Och dom blir tunga när dom är blöta, jag badar (alltså simmar)inte ofta men när jag badade i havet gjorde jag en stor bulle av dreadsen mitt uppe på huvudet och knöt en scarf om nedre delen för att slippa få dom blöta. Och slippa att dom luktade hav… Och har aldrig sovit med nån mössa, inte ens hört talas om det.
okej för tänkte åker mycket snöskoter på vintern cx då kanske de e kört xD
aah tänkte på de :)
okej läste att dom blir mindre ulliga typ
de fanns ju massa nackdelar med att skaffa dreads haha ^^
👻🌛

Anledningen till varför du endast ska ha syntetdreads i (max) tre månader är för att de sen kan skada ditt egna hår pga att de växt ut så långt.
nej, hjälm är väldigt svårt. jag har köpt större rid- och mc hjälm som jag kan ha när jag har dreads.
du behöver inte sova med mössa. dock så rekommenderar jag alltid mina kunder att sova med ett brett hårband, bara för att man annars ligger och gnuggar mot kudden, vilket gör att det blir mycket småhår som spretar.
att bada i klor/saltvatten är inga problem. tänk bara på att det tar lång tid för håret att torka, och man bör föna det torrt i hårbotten för att minimera risken för fukteksem.
du kan läsa om flera skötselråd på www.mandariiin.com
Tack så jättemycket för svar! Ska kolla direkt!
👻🌛