Tona håret svart
Hej, har tänkt på under en längre tid att jag skulle tona mitt hår svart. Vill bara tona då jag inte vill att det ska sitta i så länge, och se om jag trivs med färgen.
Men vilken toningsfärgs märke rekommenderar ni?
Kan håret typ bli grått när färgen håller på att gå ur?
Putt 🎧
Rekommenderar Loreal casting cream gloss!
Där emot sitter den väldigt bra i håret och åker inte ut förrän efter några veckor för mig.
#2 #3 Vill inte använda Loreal då de testar på djur (har jag för mig iaf)
#5 Ok, har dock redan köpt toning (ops 😃), är brunhårig men hade gärna velat ha en lite mörkare nyans så det gör väl inget om det sitter skulle råka sitta kvar lite :)
#6 Schwarzkopf testar också på djur.
#7 Gör dom? Har för mig att dom inte gör det, hade kollat upp det, men då får jag kolla upp det igen. Vill inte ha djurtestade produkter 😢
Men tack för att du berättade iaf innan jag hade hunnit tona håret :) Får väl ge bort det i julklapp eller något, vill helst inte kasta det, även om jag inte tycker om att andra använder djurtestade produkter heller.
Inga produkter som testats på djur på säljas i eu 👍 enda anledningen till att vissa företag fortfarande "gör" det är för att deras produkter säljs i Kina och där finns det krav på att produkterna ska vara testade på djur
Bara liten sidenote! Manic Panic håller inte så länge, men de är veganska och testas inte på djur
Medarbetare på Skor iFokus
#9 Det är dock det jag menar. Företag som är beredda att testa sina produkter på djur för att komma in på den kinesiska marknaden vill iallafall inte jag stödja. Jag vill inte bidra med mina pengar till företag som är villiga att få sina produkter testade på djur istället för att avstå att sälja på ställen där djurtester är obligatoriska, som att pengar vore viktigare än djurs välmående.
#10 Men om du redan har köpt toningen så har du ju redan bidragit med dina pengar. Om du använder den eller ger bort den gör väl ingen skillnad för företaget, så då kan du väl använda den när skadan ändå redan är skedd?
#11 Tänkte samma sak…