Tappar nailhair
Jag satte i 175 slingor med nailhair för drygt en månad sen av en utbildad "löshårsisättare" ;) Jag har använt en specialborste som jag köpte där, flätat på natten, inte plattat på fästena osv. Allt hon sa jag skulle göra har jag gjort. Dock sa hon att jag kunde använda mitt vanliga shampo och Balsam och inget till för just löshår, vilket jag såklart lyssnade på. Och nu sitter jag här drygt en månad senare och har tappat typ hälften av alla fästen, och på det så tappar jag jättemycket av håret när jag borstar. Vad ska jag göra? är det mitt eller frisörens ansvar om det blir så? jag lyssnade ju ändå på alla hennes rekommendationer. Vad hade ni gjort eller har det till och med hänt er?
Tacksam för svar! :)

Fot
Mvh Ellenfyrkant
#1 Fot? ;)
Jag hade nog gått tillbaka till frisören och berättat. Om du inte har gjort något uppenbart fel kanske de kan tänka sig att göra om jobbet eller ge reducerat pris. De flesta är ju rädda om sitt rykte och vill göra kunden nöjd. :)
Om du heller inte gjort något fel så kan hon gjort fel med att inte slitit waxet ordentligt så vatten kommit emellan. Hå tillbaka tycker jag med! :)
Gå tillbaka med det. Hon måste ju ha gjort något fel uppenbarligen. Min pojkvän som aldrig någonsin ens har rört ett löshår i hela sitt liv satt i mitt nailhair på mig och jag har inte tappat en enda slinga på 3 månader.
Har du haft Balsam på fästerna? För det ska man absolut inte ha för då kan fästerna lösas upp och lossna. Men man måste inte ha något "specialschampoo".
Riktigt tråkigt att det skulle behöva hända, det är inte direkt billigt att sätta i heller. Gå dit och klaga, förhoppningsvis så kommer de bli fixat 🙂
Lycka till! ❤️
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
#6 lägg gärna upp bild! :) För de e jätte svårt när man inte har gått kurs. Jag har gått kurs och förstår idag varför man ska de också ;)
#7 där!
Ja det är rätt svårt om man inte vet vad man håller på med, men man får testa sig fram och räkna med att resultatet kanske inte blir perfekt första gången!
Är dock snart dags att byta eftersom håret växt en del och fästerna blir trassliga. Ska dock byta till loop hair den här gången. Tycker att nailhair är rätt så klumpigt och det trasslar sig lätt. (loop hair kan man ju ta ur och sätta i igen ifall det blir trassligt, samt att jag vill kunna använda Balsammetoden igen).
Har skött och klippt mitt hår sen barnsben samt gått ett tag på frisörlinjen, därav att jag valde att göra det själv hemma 😃
#8 mikro ringar menar du? Aldrig hört talas om loop hair även om jag är utbildad frisör ^^ haha Ja mikro ringar kan man lätt flytta upp, mindre jobb också :)
#9 Det är ungefär som mikroringar men ändå inte riktigt, det är relativt nytt på marknaden 🙂
#10 Det där ser ju verkligen inte ut å hålla ska jag säga dig :o Dem kommer nog glida ner rätt lätt ^^
#10 Jaa, möjligtvis om man lider av fett hår haha, men annars har jag hört att det sitter väldigt bra och sliter inte lika mycket som keratinvax
#12 jag tror dem är sämre än mikro ringar iallafall :)
#13 Haha jag får återkomma när jag testat! Vad jag fått höra så ska det iallafall vara bättre än både keratin och micro, men det är väll olika från person till person
Ja återkom med bild :D Ja de e väl från hår till hår. Någon kanske slitet å halvblankt hår, medan en annan har jätte glansigt å glatt hår :)
är nyfiken hur de blev c:
👻🌛
#15 #16
Haha näe, loophair var inget jag skulle rekommendera iallafall så du hade rätt, inte ens om man har torrt hår (som mig) för det satt verkligen inte alls bra. Man vågade knappt kamma igenom håret, och det här med att man ska kunna sätta i en slinga som man tappat var ju omöjligt ^^
Så det blev att plocka ur allt efter bara två veckor. Enda fördelen jag kan komma på med loophair var att det slet minimalt på håret.
Blev att gå tillbaka till keratinvax, sitter som berget 😉
Hahaha okej :) Tråkigt när de inte håller när man lagt ner tid på de. Men lycka till med waxet ;)