Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 605 ggr
[KellerH]
0

Hårinpackning till BM

Jag håller på med Balsam metoden och har gjort det ett tag nu. Jag undrar om ni som också håller på med den om ni vet om det finns någon bra hårinpackning som verkligen hjälper för har ingen i nu läget. Jag har använt ett tag kokosolja men det är nästan omöjligt att få ut allting direkt. Får alltid ta en dusch efter eftersom det sitter kvar en massa Olja i längderna. 

Om ni har några tips på bra hår inpackningar eller någon hemmagjord inpackning så får ni gärna kommentera!

Jazmin1e
0

Jag använder Rainforest moisture hair butter från The body shop och tycker den är bra. Använder även deras hårolja Rainforest coconut hair oil och tycker den funkar bättre än "vanlig" kokosolja, kramar in lite i topparna  när håret fuktigt och det brukar inte bli fett.

Scorpio97
0

Du tar inte för mycket Olja då? Jag tar olika mycket Olja beroende på syfte. Vill jag ha i det över natten och sedan kunna gå till skolan dagen efter, kan jag bara ta två-tre droppar mandelolja i längderna. Men blandar jag det med ett Balsam och har som inpackning kan jag ta en större mängd.

Honung, Olja, kakao och ev lite kanel är min favoritinpackning. Det måste dock vara honung av bra kvalité, annars blir mitt hår jätterisigt. Svenskt och helst ekologiskt. Jag brukar ha den inpackningen i över natten (har köpt badmössa, så jag inte kladdar ner sängen), och sedan duscha som vanligt på morgonen. Mitt hår blir jättemjukt.
Andra ingredienser man kan ha är avokado, ägg (helt ägg, bara gulan eller bara vitan beroende på syfte) eller banan. Det beror på lite vad ens hår gillar. Jag kan exempelvis inte ha ägg i mitt hår, för mitt hår gillar tydligen inte äggprotein. Så mitt hår blir jättefrissigt och trassligt av ägg, men jag vet att många andra älskar det. 

Något tips på köpt inpackning har jag tyvärr inte. Jag använde tidigare Garnier Respons Körsbär & Pärlemor, men den har tydligen slutat tillverkats och jag har inte orkat leta efter en ny.

//Jessie

[KellerH]
0

#1 Okej, har du märkt någon skillnad på hur ditt hår va innan du började använda den och hur det är nu? Tar lite utav kokosoljan i håret i topparna efter jag har duschat men har inte märkt någon speciell ändring med håret faktiskt. Ska byta ut den mot moroccan oil som jag har hört en massa bra om, har du/någon testat den och isånnafall vad tycker ni?🙂

[KellerH]
0

#2 Jag tar i kokosoljan i hela håret & har i det i några timmar så att det hinner suga i sig det. Mitt hår är lite slitet ner mot topparna och det jag försöker 'fixa' lite utan att klippa bort allt då jag inte trivs i kortare hår haha.

Har letat efter den från garnier ett tag nu så förstår varför jag inte hittat den nu haha. Hur mycket produkt av varje tar du när du gör dina egna hår inpackningar och har du märkt någon skillnad på ditt hår från när du började med det?

Mitt hår är ganska tort och lite slitet nere i topparna så vill ha någon in packning som återfuktar mycket och gör det friskt osv.

Scorpio97
0

#4 Kanske 2-3 msk honung, 1-2 msk mandelolja, 1 msk kakao och lite kanel. För mig gör det håret mjukt, och det känns och ser friskare ut. Jag får även kliande hårbotten ibland, och honungen hjälper väldigt mycket mot det. Ibland gör jag honungsvatten istället när jag har kliig hårbotten, alltså några matskedar honung som löses upp i lite vatten och sedan får sitta i håret någon timme. Honung är antibakteriellt och återfuktande, och för mitt hår är det det bästa som finns. Jag har alltid inpackning/honungsvatten i hårbotten också. Jag gör det dock inte regelbundet, utan helt enkelt när håret känns trött.

//Jessie

[KellerH]
1

#5 Okej tack så mycket! Ska verkligen testa det.

Scorpio97
0

Istället för Olja förresten, kan man ta lite vårdande Balsam i längderna efter dusch (:

//Jessie