Tjockt hår med tunt hårfäste
Jag har tjockt ofärgat välmående hår (11cm i omkrets), men i hårfästet ser det ut såhär som på ena bilden! Jag har alltid haft så, så är inte att jag tappat hår. Är så avundsjuk på tjejer som kan dra bak håret i en bekväm och snygg toffs/knut och kunna fläta den långa luggen på sidorna. Jag har haft hellugg i ett år och trivdes väldigt bra länge, men nu är jag så trött på att ha den i pannan och klippa ofta. Någon som har likadant? Vad har ni för frisyrer? Syns det mindre med ljusblont kanske? Finns det något man kan göra för att få håret att växa bättre i hårfästet eller är det kört?
Om du alltid haft det så så kommer det inte växa mer där vad du än gör (Om du inte opererar dit hårsäckar) Man har ju det antalet hårsäckar man har och de kan inte bli fler, däremot färre. :)
#1 Jo det är sant, tänkte mer om man kunde få det tunna bebishåret som är där att bli längre med någon dunderkur :-) Ser lite värre ut på bilden än i verkligheten..
har likadant D:
#3 Har du någon form av lugg/frisyr/hårfärg som döljer eller låter du det vara som det är? Jag vill skita i hur det ser ut, finns ju viktigare saker i världen liksom, men ändå så stör jag mig på det och önskar bebishåren kunde blir riktiga hårstrån..😇
jag klippte precis till nyckelbenen och klippte samtidigt en ganska sned bena. jag har också sådär tunt på samma ställe som du har, och där är min bena så det tunna håret syns typ haha, och det är en virvel med bebishår där med. men brukar dra det neråt så då syns det ju inte så bra :))
#5 Okej :-) Åh också sugen på att klippa den längden, får se om jag vågar!
Jag ångrar det lite men det behövdes för de va så slitet :P
Jag har likadant och tycker inte att det ser fel, fult eller konstigt ut, tycker att många har det.
Har också tjockt hår i övrigt.
Var dig själv, det finns redan så många andra.
#8 Vad skönt! :-) Kanske tänker på det för mycket..
Jag har exakt likadant och min kille retas med mig pga det. Men jag tar inte illa upp. Vi alla är olika. :)
Ja, det är nog just det att du tänker på det för mycket, jag har aldrig hängt upp mig på det och bryr mig därför inte om det heller.
Men jag vet ju för den sakens skull hur det är att hänga upp sig på grejer och tänka för mycket på andra saker, inte så lätt att ta sig ur alltid ju.
Hoppas att du släpper det dock, finns ju så mycket olikheter och många är ju jätteavis på folk med tjockt hår, ditt hår ser ju jättevackert ut liksom!
Var dig själv, det finns redan så många andra.
#10 Hihi, min sambo har också flinat lite åt det, men på ett kärleksfullt sätt 😛 Ja det har du rätt i!
#11 Sant! Tack 🌺