Minska vardagsslitaget
Vilka är era bästa tips för att minska vardagsslitaget?
Ha håret uppsatt, red ut håret försiktigt, använd "snälla" hårverktyg i naturmaterial, använd sovfläta el dyl, skydda mot sol och kyla, tvätta inte håret varje dag eller ens varannan, undvik värme/blekning/hårsnoddar/silikoner och dyl.
Dessa är ju ganska enkla och därför effektiva. Det finns mer sätt och kanske även bättre men, iallafall för mig så funkar det jag nämnt och det är ju en av de viktigaste grejerna att det ska funka i vardagen.
l'm back
Sov på sidenörngott för att minska slitage och friktion nattetid + att man kan sova bättre på det också 🙂
Var dig själv, det finns redan så många andra.
Jag har en svinful sovmössa i siden haha! Funkar otroligt bra men känns lite overboard och himla osmickrande… Kör på sidenörngott som #2 säger istället!😛
#3 Jag skulle så vilja ha en sovmössa i siden även om den är ful, jag nattammar så sovflätan hamnar lite varstans på natten inte bara på örngottet. Säg till när du köper sidenörngott så köper jag din fula nattmössa billigt av dig 😉
l'm back
#4 Haha! Det finns en liknande sovmössa på fyndiq, så kika in där! 🙂
#5 Jag hittade inte den men då var det ju över 200 sidor bara på hår och jag visste inte ens om det var där den ligger
l'm back
Här är den! #6
#7 Tack 👍
l'm back
Ha ha, visste inte att det fanns sådana sovmössor!😃
Skulle aldrig kunna sova med en sådan på huvudet i allafall, obekvämt och för varmt, bäst med så svalt huvud på natten som möjligt för min del i allafall.
Var dig själv, det finns redan så många andra.