Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 1307 ggr
Elliiez
0

Har Inversion Method förstört min hårväxt?? :(

Jag har mätt mitt hår regelbundet i över ett år och senaste tiden har det växt 2cm per månad. I måndags va det 39 cm, på det sättet jag alltid mätt på, och jag började den dagen med Inversion Method och igår ocj idag när jag mäter får jag det inte till mer än 38!!? Kan håret verkligen ha krympt? Jag vet att jag mäter rätt, testade flera olika andra sätt också men inte nån millimeter över 38. E livrädd nu att hela min hårväxt e förstörd, trodde att IM skulle vara bra! Och en extra fråga. Är hårgel/stylinggel bra för att ge håret fukt? Har Wella Strong Hold.

Cederin
0

Jag tror inte att du ska dra för stora växlar av det där, du har med all sannolikhet inte förstört någonting. 😛 Att håret är 1 cm kortare betyder inget mer än att strukturen på ditt hår den dagen gör att det blir den längden. Kan vara att det är lite vågigare/lockigare, då blir det ju kortare. Tycker inte du borde oroa dig så mycket. Sluta tänk på det så växer det med all säkerhet fortare!

Vet ej om hårgelé i sig är speciellt fuktgivande, mina tips är att prova ren aloe vera gel, eller testa gör en egen linfrögelé.

Medarbetare på Naglar och Hår

Elliiez
0

men det har ju gått en månad å då btukar miyt hår ha växt 2 cm å de fattas alltså 2 när jag mäter spelar de ingen roll vilken struktur håret har. Jag drar alltid ut håret så de blir rakt å håller fast det så när jag mäter var hittar man aloe vera? :) nån speciell titel som funkar bäst? Med Balsammetoden Vad har man wella gel till? Det kan väl ändå hålla lockarna? tänkte att jag ska ha nån gel och sen en Olja efter tvätt