Brun till blont naturligt?
Hejsan! Jag undrar om det går att få håret brunt till blont på naturlig väg. Jag har just nu tonat med en intensiv toning ch mitt hår är just nu i denna färg ungefär. https://www.google.se/search?q=brunt+h%C3%A5r&client=safari&hl=sv-se&prmd=ivmn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIm_L72_OFyQIVCN0sCh0AkQSQ#imgrc=4E84BFFRnswW1M%3A Kan ta en bild på mitt hår men ljuset i skolan gav inget rättvist resultat :) Vill ha det såhär ungefär, i alla fall något runt det. https://www.google.se/search?q=dark+blonde&client=safari&hl=sv-se&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI_arwn_KFyQIVgxEsCh3SAgC0#imgrc=RBkpoTDqcSsteM%3A Vill ju inte använda blondering på håret men vill ändå bli ljusare :) Några tips?
Zingo ;D
Jag tror man ska kunna använda citron+sol, men det fungerar nog bara på sommaren. Sen kan jag tänka att det sliter mycket på håret.
Varför vill du inte använda blekning? Är det allergi eller för hur det sliter på håret?
Mest för att jag har rätt känslig hy och för att det sliter på håret, och tänker mig att blekning nog inte är det mest skonsamma för hud och hår :) Någon som använt sig av honung eller kamomill?
Zingo ;D
Jag kanske hade fel sort men när jag hade honung i håret blev det alldeles kletigt och klibbigt och håret blev jättesvårt att reda ut ;/
#3 Sköljde du ur honungen? Man ska använda den som inpackning. Mitt hår blir lent och mjukt av honung.
TS här kan du läsa lite om att bleka med honung. http://har.ifokus.se/discussions/52c195d78e0e743cf600288c-bleka-med-honung-whos-with-me
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#4 Ja med möda. Men jag måste ha gjort något fel eller tagit fel sort för det blev bara klibbigt och tovigt av det xD
#5 Eller så gillar inte ditt hår protein🙂 Tror att det är protein i honung. Mitt hår tycker som sagt om honung🙂
Jag testade honung igår, och oj vad mjukt håret blev! Märke inget på färgen dock, men måste väl testa mångafler gånger innan jag kan avgöra :))
Zingo ;D
#7 Hur hade du i honungen? Vad jag har förstått så får inte vattnet vara för varmt eller ha för högt pH-värde om det ska bleka. Sedan så tar det ju lång tid att ljusa upp håret naturlig🙂 Kanel har jag också läst om. Har ingen länk till det, men du kan ju googla om det låter intressant🙂
Hade i som en inpackning, hahah vet inte om det är rätt men körde på det ;) Vet inte men mamma sa att vårt vatten va medel i pH xD
Zingo ;D
Om du läser tråden jag länkade till i #4 så kommer du att hitta information om hur du ska bleka det med honung🙂 Står b la att pH-värde 7 (medel) är för högt. Står även om att blanda i kanel för mer effekt.
hur lägger man i honung i håret? :P har bar honung i burk men går det ändå liksom? det är ju kletigt.
#11 Man blandar det med varmt (inte kokande) vatten och häller det i håret. Vill man att håret ska blekas så måste man hålla sig under en viss temperatur. Vill man inte bleka så ska man värma vattnet mer.
oki :D tack!