Vart ska man beställa dreads?
Som titeln lyder; vart beställer man dreads som även har bra priser? Har tänkt prova detta och vill inte beställa det dyraste om jag inte trivs i det. Bomba med tips och Länkar nu! :D
Billigast är att göra egna 👍
Enklare än man tror men det beror också helt på vad för typ av dreads du är ute efter.
Finns i många olika material och stilar. Allt från fleece till garn till kanekalon. (fakehår)
Har du exempel på vad är ute efter?
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Om du vill ha bra dreads som håller sig snygga så ska du satsa på att göra egna eller beställa från en privatperson som har gjort dem själv. Att köpa maskingjorda dreads är bortkastade pengar då de oftast inte är tuperade utan bara tvinnade och blir trassliga och fula på bara några dagar. Jag provade elysee star dreads en gång men fick ta ut dem efter bara en vecka då de blev så otroligt trassliga och fula.
#3 tack för länken, men handlar inte på eBay. #4 hur menar du med trassligt? Som i att dom "löste" upp sig? Det bästa är alltså att gå till en frisör som ordnar det hela.
Du är väl medveten om att dreads klassas som kulturell appropriering?
“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”
— Sun Tzu
#6 Jaså det tycker du. Jag tycker att hon har sitt hår precis hur hon vill.
#8 Du måste inse att dreads är varken en modetrend eller en del av den vita kulturen, oavsett vad du säger så har du ingen befogenhet att göra anspråk på denna kultur. Du ser dreads som ett estetiskt val, ett sätt för dig att 'sticka ut' i samhället, när det egentligen representerar svart kultur och dess motstånd mot det vita förtrycket. Denna appropriering bidrar till en radering av dessa samhällen och dess kulturarv!
“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”
— Sun Tzu
Må så vara men jag trivs i dem och gällande estetiskt val?
Snarare "jag orkar inte borsta mitt hår och låter det göra vad det vill" typ av val.
Mitt hår dreadar sig själv så jag gav blanka fasen i att borsta det bara, bästa jag gjort i mitt liv, äntligen sams med håret och så slipper jag borsta det 15 gånger om dagen.
Att andra gör det för att det är "snyggt, udda, häftigt whatever" är en annan sak.
Kultural apropriet eller inte, mitt hår mår bra såhär.
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Håll god ton i tråden. Inga personangrepp accepteras.
Håll er till ämnet.
/Surpan
Man kan göra de utomlands i Thailand ca 250kr
I Helsingborg vid knutpukten
Hur gör man egna