Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2868 ggr
Sandrissa
0

Bleka håret hemma!

Hej jag har under två års tid nu velat bleka håret. Problemet är att jag är en fattig student och har inte råd att gå till frisören. Jag hår långt brunt hår som lutar mot de ljusare hållet. Jag har kollat upp tekniker som folk använder sig av för att få det mest naturliga resultatet. Jag undra vilken blekning som är bäst och om jag måste tona det efter så att det inte blir för gult. Jag vill heller inte ha platina eller jätte blont hår utan bar lite ljusare. Tacksam för svar!

Thotis90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis gått från svart till ljusbrunt för att komma så nära min naturliga hårfärg som möjligt (är lite ljusare än det jag har nu). Jag använde LÒreals Super Blonde Creme (avfärgning) två gånger, blekte två gånger med Schwartzkopf L1++ och lade sedan i önskad färg. Här ser du förvandlingen. Jag gav runt 900 kr för alltihopa (totalt 10 förpackningar med medel).

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

sarakaka
0

När man bleker blir det gärna en orange ton så jag brukar lägga på en kall toning (askblond) uppepå efter att jag har blekt.