Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 2704 ggr
[Melbun]
0

Donera hår, Göteborg

Har ganska långt hår ungefär ned till revbenen men är nu sugen på att klippa kort. Däremot så är det färgat för ett par år sedan, man kan inte se utväxten men det är ändå behandlat så att säga. Är det någon i Göteborg som har donerat hår och vet var man kan gå? Tanken är att klippa på salong och få de skickat där, istället för att göra det själv. All info är välkommen :)

[Rhodugune]
0

Vad jag vet så får hår man använder till peruker, om det är det du tänkt dig, aldrig varit färgat.
Det ska vara obehandlat, inte permanentat och får inte heller ha några gråa hår. 

Jag googlade, såg att ibland tar de emot färgat om mottagaren vill ha det färgat, men det vanliga är att det måste vara oblekt och ofärgat och minst 30 cm långt.

Fin tankte att göra någon annan glad när du ändå ska klippa kort. 🌺

[Rhodugune]
0

Att tänka på är att lämnar du ditt hår gratis till en perukmakare så får personen som ska ha den ändå betala för den, ca 4000kr.
Vet inget ställe här i Sverige där man gratis kan få en peruk, eller om man kan få det bekostat för att man är sjuk och har förlorat sitt eget hår.

[Melbun]
0

#2 Ja nä jag vet ju faktiskt inte var min utväxt är nu för det syns inte. Borde dock vara i topparna nu så kanske kan jag spara det tills allt är borta och sedan klippa det. Jag har egentligen bara hittat ett företag eller två i usa som tar emot färgat hår :/ Hade varit kul att veta att det faktiskt blir en peruk av håret med :) Om någon vet nåt mer får ni gärna lämna fler tips här ^-^

[Rhodugune]
0

#2 Ja varför inte, om du verkligen vill göra det så låter det som en bra idé att klippa bort det som är färgat så det blir lättare att hitta en ställe som har använding för ditt hår.

Tänk bara på att om du vill skicka det till USA så är locks of love ett företag du inte ska använda dig av, de har väldigt dåligt rykte, bla säljer mycket av det hår de får in att säljas som extentions.

[Melbun]
0

#4 Tack för infon, det var nog nästan det enda som kom upp som tog emot färgat hår :S

[Rhodugune]
0

#5 Åh, vad tråkigt, men bättre att du klippte av dig håret och efteråt fick veta att det förmodligen inte blev använt till en peruk för behövande.

[Melbun]
0

#6 Ja alltså jag har ju inte klippt det än :) men tur att jag vet innan jag gör det så att det faktiskt kommer till någon som behöver :)