måste topparna klippas rakt?
kanske en dum fråga men;
jag har inte klippt mig på jääättelänge men känner väl att det är dags att ta lite på topparna, dels för att håret är väldigt tunt och slitet längst ner men också för att det nästan känns lite -för- långt nu.
´problemet´ är att jag inte gillar det där nyklippta utseendet på topparna. jag tycker det är jättefult när det är klippt precis rakt.
så även om mitt hår är slitet nu så gillar jag looken slitna toppar har - haha jättesvårt att förklara men tycker helt enkelt det är finare när det är lite olika nivåer. (och då menar jag inte att ha hela håret uppklippt, utan jag vill ha samma längd på hela håret precis som jag har nu. men att topparna inte är exakt likadana.)
går det att klippa så på något sätt? :o eller måste man ha det helt rakt och vänta på att det blir slitet igen? O.o
och för att tillägga; jag har alltså inte tänkt klippa det själv. men kände ändå för att fråga här innan jag går till frisören ifall det är en jättedum fråga ;)
Gillar inte heller den nyklippta looken för mitt hår får sånt konstigt fall då och blir så fluffigt i topparna.
Så jag berättar bara att jag vill ha det tunt i topparna så det avslutas med ett V och inte rakt av. Vissa vill inte göra så pass mycket som jag själv vill så då får man tjata. Det slits snabbare när det är klippt så men det skiter jag i så jag tjatar tills jag är nöjd 😉
Emma
haha ovanligt att man får tjata på frisörer åt det hållet ;D tycker annars att man säger ' klipp bara lite' och vips är det jättemycket borta.
men tack då vet jag att det finns någon slags metod för att få det mindre rakt i alla fall :) så att jag kan säga till ;D
Du kan be om att få det V-klippt som #2 eller U-klippt om du gillar det. Klippa upp det lite också så blir du nog rätt nöjd. För framtiden så satsa gärna på S&D om du inte gör det för att inte behöva toppa så ofta. Dessutom får du vackra fairytale ends av det (om det är det du vill ha såklart!).
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Visst går det som sagt att be frisören att klippa det i en annan form, precis som du så gillar jag inte heller den typen av form på mina ändar.
Själv så toppar jag håret själv, tar någon cm några gånger om året och använder mig av den här youtube videon:
v-klipp och u-klipp är bra! Du kan även be frisören att pointa ut topparna så ser det inte alls nyklippt ut!