Bra platt och locktång?
Hej! Någon som har bra tips på en platt och Locktång? Vill helst inte köpa en för enbart platta hår och en för att locka håret. Tittat på ghd gold classic och en från obh Nordica. För mig är det viktigt att håret inte fastnar i kanterna.. Att det är keramikbeläggning, att man kan välja temperatur, att den är smidig och är hyfsat snabb.
Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 

Du kan ju locka håret med en plattång så varför inte skaffa enbart en plattång? Jag lockar alltid håret med en plattång, lättaste på det viset.
Jo men precis. Men vilken plattång skulle du rekommendera då? :) #1
Skråmyrs blogg

Jag föredrar GHD före alla andra märken, nackdelen är väl att det oftast inte ågr att byta temperatur på de flesta modellerna utan dom är alltid 190grader.
Okej, jo de verkar bra, ghd gold classic har jag för mig att man kan ändra temperatur. Men är inte helt säker. Remington, är de bra tro? Lite billigare prisklass så de kanske inte är lika bra.. #3
Skråmyrs blogg

Coline, jag köpte den billigaste som var av keramik och man kunde reglera värmen hur mycket man ville, från 0-200. Den blir snabbt varm och väldigt lätt att använda. Kostade mig mindre än 200kr och den har hållts i 6 år nu. :)
Oj, det lät ju jättebra! Du fastnar inte med håret i den ibland, om du förstår hur jag menar? Jag vet inte om jag är klantig men med min gamla babyliss fastnar mitt hår alltid.. :/ #5
Skråmyrs blogg

#6 Jag har aldrig fått den att fastna i mitt hår. Den är ju slät på alla sätt och vis så man måste nog vara otroligt klantig om den fastnar.
Locktångar är dock omöjliga. Varendaste en jag har testat har fastnat i mitt hår. Den här plattången jag har så har aldrig fastnat men sen igen vet jag inte hur du har fått ditt hår att fastna i en plattång?
Babyliss plattång har som kanter för det är även en Locktång med upphöjda kanter.. Dock vart jag intresserad av ga.ma cp1 den var rätt billig på lyko nu och har varit bäst i test 2015. Men annars vart jag intresserad av obh Nordicas plattång. Den verkar riktigt bra! :) #7
Skråmyrs blogg

#8 Vanliga plattångar utan kanter funger även utmärkt som locktångar.:) Den jag har så har ju inte på det viset några kanter som håret skulle kunna trassla in sig i. :)
Okej! Vad bra. Ska kika på den! 😄 #9
Skråmyrs blogg