Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 4296 ggr
emms
0

Ljusrosa hår

Hej! 

I sommar ska jag på festival och utomlandsresa och tänkte att om det är någon gång jag ska passa på att färga håret i någon mer onaturlig färg så är det nu. (Världens fegis med mitt hår annars)

Är blond från början men har även blekt det hos frisör ett par gånger senaste åren då jag ville ha det ljusare. Det är i ganska bra skick fram tills de sista 5-10 cm ungefär. Har en del slitna toppar, eller ja, en hel del slitna toppar 😉

Hade velat testa på någon ljusrosa nyans som tvättas bort efter några veckor. Hade tänkt klippa mig och fixa till håret efter utlandsresan ändå så det är inte hela världen om det stannar kvar i topparna lite extra, antar att det sätter sig mer i de slitna. 

Så, har ni några bra tips på Färger, färgbomber eller liknande så skulle jag bli jätteglad! 

Hade tänkt mig något sånthär i färgväg: http://27.media.tumblr.com/tumblr_ly8c0gwwdO1qcz3cho1_500.jpg

Vad säger ni, finns det något enkelt sätt att fixa det här själv hemma som tvättas ut efter ett par veckor? 🙂 Har nämligen ingen aning om vad som finns på marknaden inom hårfärg.

Emma

emms
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Slänger upp en bild på håret i dagsläget, gult ljus så är kallare irl.

Emma

Gambino19
0

Directions,manic panic och stargazer är en typ av hårinpackning som går ur efter ett par veckor. Man måste bleka innan men hur länge sen var det du blekte håret? De hårfärgerna sliter inte på håret.

Gambino19
0

Directions har en rosa färg som heter pastel pink,den finns på bluefox

emms
0

Blekte de någon gång runt årsskiftet, precis innan nyår tror jag så det var ju ett tag sen. 

Har bara blekt slingor men gjort det 3 gånger så skulle gissa på att 80-90% av längderna är blekta. 

Hur mycket behöver man bleka för att det ska fastna? Vill ju gå tillbaka till blond senare, om man bara behöver bleka lite så gör de inget, vill dock inte bli vitblond efteråt. 🙂

Emma

Gambino19
0

Håret ska nästan vara vitt,antingen får du med blekningspaket eller så får du beställa,är inte riktigt säker på hur många gånger men du har ju ljust hår så 1 gång räcker nog

emms
0

Jag vågade! Har ikväll blekt håret till en platinablond nyans. Lite gula skiftningar men ska köra i lite silverschampo imorgon så blir det nog bra. Låter det vila över natten med lite vårdande Olja

Testade att färga topparna förra veckan för att se om jag trivdes i det. Gillade det jättemycket! Jobbat hela veckan och behövt duscha varje dag så idag var ca 90% av färgen borta. Skönt att veta att det tvättas ur. 

Köpte Directions färg och blandade med Balsam. Spänd inför imorgon!

Emma

Elsaharr
1

Åh lägg gärna upp bild! :D

Zingo ;D

emms
9
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Så här blev det efter en tvätt med fudges silverschampo. 

Direkt när jag färgade det så blev det för ljust så fick göra om det. Men då blev det lite för mörkt och lite för varmt. Väntade några dar och tvättade med silverschampot och då blev de som på bilden. 

Det blektes en del på festivalen trots att jag inte duschade och lite nu när jag tvättade det hemma. Mestadels de undre lagerna som inte var lika ljusa. 

Bilden utan solbrillor va efter första färgningen. Lite mer persika i tonen.

Emma

Everlyn
1

Ooooh snyggt!!! 😍

[ThisIsWheels]
0

Jättefint!! Du passar bra i rosa hår 🙂

Gambino19
0

åh!skitsnyggt ju!!

Michiis
0

Snyggt! :D

// Michis

emms
0

Tack hörrni! 

Varit i grekland i en vecka och nu är håret vitt igen… Saknar det rosa! Men kör i lite ny färg på fredag när jag jobbat färdigt för veckan, suger att jobba på ett ställe där man måste duscha varje dag, haha!😃

Emma

IceTee
0

#13 ha i lite av den rosa färgen i balsamet!

Medarbetare på Skor iFokus

emms
0

Funderar på att byta färg. Tänkte låta det gå ur, sedan blondera utväxten och de delar som är lite mörkare i längderna innan jag slänger i någon ny färg.

Vilken färg tror ni hade passat mig? 😃

Emma

IceTee
0

#15 turkost hade nog varit snyggt!

emms
2

#16 Det blev grått! Men nu är jag sugen på att slänga i en ljus blå/turkos färg i det. Mina vänner håller inte med mig men grått känns så färglöst jämfört med rosa haha! 

Så blir nog blått om någon vecka 😍

Bjuder på en halloweenbild, är mörkare i bottnen annars, hade i massa torrschampo för att verka mer död.

Emma

IceTee
0

#17 lägg upp en bild sen om det blir blått! 👍