Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 890 ggr
Talidass
0

Växa mer hår (inte längre)

Jag har hypotyreos och lågt järn, fick järninfusion igår på klinik. Men det borde nog gjort för länge sedan.

Jag har under 3 års tid tappat mängder med hår, har väl kvar kanske 1/3 av det jag hade från början. Jag äter mycket frukt och grönt, silikon och sulfatfritt schampoo.
Äter B-, C-, D-, zink, magnesium, selen, MSM, KS och linfröolja (omega 3).

Något mer jag kan göra? Andra ideér? 

mvh

[Udoon]
0

Massera hårbotten, oljeinpackningar?

Talidass
0

Hur ofta ska jag ha inpackning? Har hört att man kan övermätta håret om man har inpackningar för ofta, stämmer det? Vilken Olja? Har inpackning med kokosolja i mellan åt, men det blir inte så ofta som tänkt.

oddahviing
0

Rosmarin avkok som du använder som en sista sköljning, räcker att det täcker hårbottnen, skölj inte bort! Blir jätte god doft av det med :)

Pepparmintsolja ska stimulera hårväxt också.

'-Headlights on the highway-'

oddahviing
0

För sköldkörteln, tar du tabletter? Vet inte om det är din grej men jag tror det nämnde det för dig förut, du kanske tycker det kan vara intressant, men här är en kvinna som fått sitt hår tillbaka med hjälp av Robert Morse, han rekommenderar detox och frukterian diet, du kan ju kika http://www.rawfigs.com/video-play/eye-pictures/?sid=60427 är det intressant så har han över 400 videor på youtube.

'-Headlights on the highway-'

Talidass
0

Jag äter levaxin och började med lio nu i veckan. 
Jag har inte sett de klippen alls, så det kan ha varit någon annan med liknande fråga. Ska kika på de, tack :)