Hår iFokus

Hår

Etiketterhårsakerverktygaccessoarer
Läst 2420 ggr
tlover
0

Kam i horn eller ben?

Nån som har tips på nån bra bredtandad kam i ben eller horn?

Jag vill ju säga att det ska vara billigt men eftersom det antagligen är handgjort så kommer jag snarare fråga efter kvalité, är den "för dyr" får jag helt enkelt spara ihop till den. Begagnat skulle ju däremot kunna vara billig.

Har ni testat en kam i ben/horn? Vad tyckte ni? Vilken "sort" har ni isåfall?

edit: rättade rubriken, såklart ska det vara horn inte horm 🤪

l'm back

Perly
1

Vet att denna tråd är lite gammal men tänkte ta o slänga in ett svar ändå.

Äger (och använder) två stycken kammar i horn och tycker att det fungerar utmärkt, glider lätt genom håret och ingen statistik energi (vilket jag tyvärr upplever från viltborst) så har bara gott att säga om hornkammar. Äger dock ingen bredtandad men tror att denna >https://www.etsy.com/se-en/listing/239754281/breezelike-no-static-black-buffalo-horn?ref=shop_home_active_23&ga_search_query=comb< skulle kunna vara bra, äger en likadan men med tand del i trä och den är super den med (saken blir ju inte sämre av att sandalwood luktar helt underbart😃). 

Två av mina totalt fyra kammar kommer ifrån den tjejen och är fullt nöjd, relativt snabb leverans (under en vecka).  🙂

Alltid Oavsett

tlover
0

#1 Tack. Hon var ju billig också

l'm back

[Udoon]
0

Har också haft en i buffelhorn, var mycket nöjd med den. Som #1 säger så slipper man att håret blir statiskt, jag tycker även att jag hade mindre småhår som spretade.

Nu har jag håret nästan helrakat så kammen har fått gå vidare till mamma, och hon tycker också mycket om den🙂

Grace2009
1

#1 Men vad gör du? Nu känner jag ju ett behov av att köpa den där 😍

Perly
0

#2 Ja hon har helt klart rätt trevliga priser, svåraste är väl att bestämma sig för vilken man vill ha 🙂

#4 Hehe, snart jul så borde väl vara ursäkt nog till lite okynnesshoppande? 😃 Verkligen underbara kammar 🙂

Alltid Oavsett

Grace2009
2

#5 Kanske får höra med pappa om han har en julklapp åt mig ännu 😇