Fett hår
Hej! Hade hår till midjan typ och klippte precis till nyckelbenen!
Men nu när det ändrats så hastigt så har mitt hår börjat bli fett efter typ en dag, kunde duscha väldigt sällan utan att det blev fett förut!
Så hur lång tid tar det för håret att vänja sig? ska försöka att bara duscha håret två ggr denna veckan! Med schampoo då. Kan jag duscha det med bara vatten eller räknas det som tvättning?
För mig tog det nog någon vecka bara innan håret vande sig vid att sällan bli tvättat (tvättar 2-3 gånger i veckan beroende på). Kör dock på BM. Jag brukar skölja håret i vatten ibland mellan tvättarna eftersom jag har lockigt hår och lockarna blir så fula under natten. 😛 Vet inte om det räknas som en tvättning i detta fall med bara vatten då du inte får bort lika mycket av de naturliga fetterna som om du använde schampo…?
Gå en hel vecka en gång utan att tvätta å låt det bli fettigt. Funkade för mej :) brukar fortfarande göra så om jag ändå inte ska nånstans under veckan å idag kan jag gå ungefär 4, ibland 5 dagar och får kommentarer om att det ser nytvättat ut när jag avslöjar när jag sist tvättade det :)
MVH Emmeliie
https://www.youtube.com/user/e2326
oki :::)