Hår i rumpan - tjejer beöver hjälp!
Hej jag är en tjej på 20 år, naturligt mörkhårig, och har oturen att ha mkt kroppshår
En av ställena jag hatar är röven, känns som att jag har jättemycket, för mycket. Det går bak till anus, runt anus. Det går också lite ut mot/på skinkorna. Står jag normalt är det väl några millimeter ut på skinkorna. Vid mellangården går det ut kanske 2-3 cm, fast det syns ju som tur inte om man inte kollar underifrån.
Jag epilerar men det är svårt att få bort allt, och så vågar jag inte ta längst ut för är så rädd att det ska spridas och bli mer. Men det gör också så att jag inte får bort allt.
Dehär tär på mig psykiskt och jag känner mig jätteäcklig och okvinnlig.
Så 2 frågor till er. Har ni hår i röven? Såfall hur mycket? Tar ni bort det? Såfall hur? Och tar ni bort allt?
Snälla svara skulle betyda så mkt om ni tog er tiden!
Nån som kan svara på domhär frågorna?
Har du kollat att dina Hormoner i balans ? Kraftig kroppsbehåring hos kvinnor kan vara hormonellt betingat . Prata med din Gynekolog om provtagning 😊
#2 fast det tror jag inte, har jättelite hår på armarna, behöver inte raka låren, ingen raggarsträng, inte så mkt på smalbenen heller, det är just vid/runt underlivet som det känns mycket. annars har jag väldigt lite behåring.
Du behöver bara ta ett blodprov så vet du säkert , men det är ditt beslut 😊
Men vad säger man om man ber om det? vad heter det? Att man vill ta prov för?
Som jag skrev tidigare prata med din Gynekolog om din behåring och be att de kollar din Hormonbalans
Så det är alltså ovanligt att man har hår i rumpan?
Tror inte det är så vanligt om jag ska vara ärlig om det är som du skriver .
Är du kille eller tjej?
Såg nu att du var kvinna, men postade en sånhär tråd nån annanstans och då var det väldigt många som också hade hår där
Säger du det , ja jag vet att man har kroppsbehåring i underlivet men på dig lät det som om det är jättemycket och inte normal behåring . Hoppas det löser sig för dig 😊
Äh, alla tjejer, kvinnor och tanter har hår i rumpan mer eller mindre. Den som säger nåt annat ljuger. Jag rakar bort allt med hyvel :)
De allra flesta har väl behåring där. Jag också. Jag rakar bort det med hyvel till och från, tycker det känns som att det fastnar avföring i det om det är långt.
(Varsågoda för ett väldigt personligt inlägg, haha)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag måtte bara ha små fjun då 😜
#12 när du säger rakar bort allt, är det bara mellan skinkorna, eller på också? förlåt om jag frågar. Vill ja få bort allt måste ja raka liiite ut på skinkorna :(
#13 När du rakar bort, ser du vart du rakar eller bara känner du? jag hade aldrig kunnat raka utan att se, hade vart rädd att ta bort några ljusa hårstrån
Och juste en fråga till. Jag har ju lixom hår runt hålet, så det slutar ju nån centimeter över hålet, och sen går det ut lite mot skinkorna. gör det de på er också?
#15 Jag bara känner. Man det är viktigt att sträcka ut huden så att man inte skär sig. Ljusa strån blir inte grövre när de växer ut, det är en myt, så det bryr jag mig inte om.
På mig går det inte ut på skinkorna, men sådant är ju så olika.
/Rebecca
Haha rolig tråd! Nä, men jag rakar överallt, runt "hålet" och ut mot sidorna och mellangården. Jag fixar det utan spegel, man lär sig efterhand 😊
Helt fascinerande ……
#17 Är det en myt alltså? vissa säger att det är de, vissa säger att de inte är de
#18 Så du bryr dig inte att du rakar bort vissa ljusare strån? Hade aldrig kunnat utan spegel, starkt jobbat
#20 Definitivt en myt. Hårsäckarna måste få en mutation för att de ska producera grövre hår (t.ex med hormoner vid pubertet/klimakteriet, eller vid behandling med testosteron).
Här är en artikel om ämnet:
http://www.scientificamerican.com/article/fact-or-fiction-if-you-shave-or-wax-your-hair-will-come-back-thicker/
/Rebecca
Det är då fullständigt normalt att ha hår runt vid anus tjej som kille, vissa har mer och vissa har mindre, vissa har tjocka strån, vissa har tunna, som på alla andra ställen där vi har kroppshår.
Alla är olika!
Tror inte alls du skulle ha nå tok med dina hormoner som vissa skrivit?! Varför hålla på att skrämmas? Det är fullständigt normalt med hår! Speciellt runt anus och kön.
Lite eller mycket det är är så normalt det kan bli.
// Michis
Det var inte för att skrämmas , på TS beskrivning lät det som det var en hel urskog av hår. Nu var det tydligen inte så , hade ingen aning om att lite hår kunde bli en såååå stor sak . Nu är det så att av vissa hormonrubbningar får man ökad behåring , det är fakta ingen skrämselpropaganda 😊
Jag har också hår i röven. Vet inte vad som räknas som mycket eller lite, men antagligen räknas det som att jag har mycket hår där. På mig är det nog nära en urskog av hår :P Har försökt raka, men tycker också det är läskigt att inte kunna se när man rakar. Sen lär det väl också klia när håret börjar växa tillbaka :P
#23 självklart så kan vissa hormonrubbningar göra så man får ökad behåring men då är det väl att det plötsligt har börjat öka och att man dessutom kan få det på lite andra ställen som i tex ansiktet, som inte är direkt vanligt på vanligt på tjejer? Så jag förstår ju hur du menar men själv tycker jag det är lite onödigt när i alla fall enligt min uppfattning så verkar TS mer orolig över att hon är ensam med att ha kroppshår i anus? och att det tar på henne väldigt hårt att hon verkar ha så mycket? då tror inte jag i alla fall att man inte ska oroa henne ännu mer och få henne känna som att det skulle va nå fel på henne och hennes hormoner (för det är det antagligen inte i detta fallet). Ah det är vad jag tycker i alla fall.
Det är naturligt med hår och jag tycker det är så tråkigt att dagens samhälle har gjort så att det ska vara "äckligt" med hår på tjejer :/
Men det är ju bara att raka om man inte känner sig bekväm i det eller vad de nu finns att man kan göra för att till och med ta bort hårtillväxten.
// Michis
Haha, jag rakar mig där bak varje gång jag rakar mig där fram. Gjort i flera år! Är inte jättehårig där, men vill inte ha, så det ryker. :) Alla kvinnor har hår där, vissa har mer, vissa har mindre.. Vissa har ljust och vissa har mörkt.. Vissa stör sig, andra inte. ;) Kvinnor går inte och ställer sig på alla fyra på salonger runt om i världen för att vaxa knäna liksom.. Det är rövhåret som ryker!
ja jag har det , och det är vanligare bland kvinnor än man tror bara det att de är så himla fjantiga och vågar inte erkänna det. bara suck it up och raka det när det börjat växa. Det är hormonerna som spelar in. Har till och med några skägg strån grova på hakan. That´s life.
Jag har ett par hårstrån där men knappt märkbart. Jag har väldigt lite behåring där nere men sen igen frodas håret på armarna och benen samt att jag har en hel del fjun på ryggen. =P
Jag tror inte att det är onormalt på något vis. Alla har vi mer eller mindre hår där nere.
Om du inte är nöjd med håret kan du alltid köra med en Brasiliansk vaxning. Då tar man bort allt hår.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.