Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 811 ggr
alicish00
0

Tunt hår av BM

Hej, jag började köra med BM i slutet av sommaren. Grejen är den att mitt hår har blivit mycket tunnare då jag tappat sjuuuukt mycket hår. Är de så att håret försöker ta bort de dåliga eller vad är de som händer? Funderar ibland på sluta för gillade mitt tjocka hår som blivit tunt nu :/

Blir jättetacksam för svar!

IceTee
0

Har håret blivit mycket tunnare tycker jag att du ska gå till läkaren och ta prover så du inte har brist på något ämne Men det är vanligt att det känns som att man tappar mycket hår när man börjar med BM eftersom man dels inte borstar håret lila ofta och dels masserar man hårbottnen mycket mer. Detta leder till att hårstråna som lossnat kommer att sitta kvar i håret längre då man inte borstar ur dem som innan. Alltså tappar man lika mycket hår, men istället för att lite försvinner hela tiden under dagen så försvinner allt löst hår samtidigt (vid tvätt) Däremot är det vanligt att tappa hår olika mycket vid olika perioder, men är håret avsevärt mucket tunnare och om du börjar få kala fläckar ska du söka hjälp hos en läkare

Medarbetare på Skor iFokus

Elliiez
1

Som IceTee sa, man borstar mindre å om du har lockigt stannar dom kvar längre å åker av allihop samtidigt i duschen. För mej (och många andra) är det tvärtom. Mitt hår har gått från i massa 9cm när det är lockigt till 11cm när det är lockigt och när jag plattar med plattång va det förr 6cm och idag är det 9 när det är platt :) Om det verkligen är tunnare och inte att du bara tappar mer i duschen kan det va stress eller något med din hälsa. Eller så kanske det inte är tunnare, du kanske har ett för vårdnade Balsam så håret tyngs ner mer å därmed ser tunnare ut :)