Hår iFokus

Hår

Etikettprodukter
Läst 979 ggr
Perly
2015-10-15 23:09
1

Förvaring?

Vet inte riktigt om et blev rätt kategori men hur förvara ni era hårprylar?

Själv har jag mina grejer lite utspritt, min svinborste samt mina kammar hamnar där e hamnar, för et mesta i min väska utifall jag ska någonstans eller på ena högtalaren, snoddar och hårnålar ligger sorterade i några plastlådor som såldes på IKEA när jag var yngre och mina hårpinnar/hårgafflar står i en numera överfyll kopp från vattenfestivalen. 😃 

Känner dock att jag skulle behöva ett bättre upplägg så ni får gärna skriva och berätta hur ni förvarar era grejer och har ni bilder så är det ännu större plus. 🙂

Alltid Oavsett

Surpan
2015-10-16 23:26
1

Jag förvarar mina hårprylar jag använder mer sällan i en glossybox. Det är en liten kartonglåda med lock. Sax, kam och hårpinnar står i en mugg så jag enkelt kan ta fram det. Tofsar och hårnålar har jag i en genomskinlig liten låda med 'snäpp'-lock som innehöll tops förut. Sen har jag en tangleteezer som ligger fritt i badrummet och en till liten tangleteezer som ligger i min väska. En mjuk tofs utan metallbit har jag alltid på mig, antingen runt handleden eller i väskan. :)

/Surpan

Surpan
2015-10-16 23:29
1

En väldigt smart grej jag såg på internet för er som använder mycket hårnålar - sätt fast en magnet med lite dubbelhäftande tejp. Tex på nattduksbordet eller bredvid badrumsskåpet. Perfekt för att samla upp nålarna utan att behöva ha de i massa lådor/korgar man inte orkar leta i. :)

/Surpan

Perly
2015-10-25 11:15
0

Oh, magnet var smart, måste jag komma ihåg när jag flyttar. 🙂 Även funderat på om det kanske skulle gå att köpa en besticksinsats och lägga i ena lådan i min nagellacksbyrå för att förvara hårgrejer i, måste kolla närmare på dem nästa gång jag är på ikea 😃

Alltid Oavsett

Surpan
2015-10-25 12:23
0

#3 det vore smart! IKEA har också en typ av antiglid underlägg till lådor, som köps på rulle. Kan vara bra att ha under bestickinlägget om det inte passar helt, så det inte glider omkring. En bra idé att ha i nagellackslådan och så också, så de inte hasar runt när man öppnar/stänger. :) 'Variera' heter serien.

/Surpan

Perly
2015-10-25 12:46
0

Har du testat deras nuvarande antiglid? :) har deras gamla i ett par av lådorna (räckte inte till alla) och den fungerar bra, tycker dock att den nya känns mycket mer plastig så har inte vågat slå till på den. Ska kolla in den serien, tackar :)

Alltid Oavsett