Dölja ljus utväxt/minska kontrasten
För er som missat har jag väldigt lila hår. Problemet är att jag är vääääldigt blond naturligt, så min utväxt blir ju inte vansinnigt vacker…
Vad tror ni är det bästa sättet att dölja utväxten? Det får ju håret att se väldigt tunt ut då håret och hårbottnen nästan har samma färg.
Vad skulle era bästa tips vara för att minska hur synlig utväxten är? Och tror nu att man skulle kunna färga håret på något sätt för att få utväxten att synas lite mindre tydligt?
Bifogar bild på mitt hår. Dels för att ni ska se färgen och dels för att jag gillar att visa mitt hår!
Vill behålla så mycket av min färg som möjligt
Medarbetare på Skor iFokus
Här är en nytagen bild i lite annat ljus, så färgen stämmer inte lika bra men ni får se min frisyr bättre och liknande
Personligen tycker jag det är oerhört snyggt med sånna här Färger med mörk hårbotten. Min mor använder en hårmascara för att täcka sin gråa utväxt. Kanske skulle du också kunna använda någon sånt i någon cool färg för att täcka din ljusa utväxt när du inte orkar färga det?
http://eleven.se/cover-your-gray-2-in-1-23642.html?nosto=productpage-price
^ Sån har mamma om jag minns rätt!
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag hade en lila ögonskugga som matchade mitt hår perfekt.. Den strök jag på utväxten och då syntes den inte alls lika tydligt! :) Jag är ljust cendré naturligt.
Jag var hos frissan igår och såg att hon sålde något som såg IT som läppstift fast för håret!
Zingo ;D
#2 smart, kan kolla med frisören vad hon tror också (är där atm, haha) #3 gör redan det, men hjälper inte vansinnigt mycket… :( #4 det kan man ju också kolla på! #5 tror du att det torkar ut? #6 tror inte min har det :/
Jag köpte en Hair Crayon i matchande lila ton av samma märke när jag hade en lila slinga i håret. Det funkade jättebra på utväxten, men tvättades ju ur och krävde konstant upkeep.
Jag har en sån krita kvar, oanvänd, om du skulle vilja testa. Kan tänkas passa din lila färg bra. Det var nämligen en väldigt liknande lila färg jag hade i håret.