Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 2311 ggr
[Tilde]
1

Ni som är naturligt blonda

Kan inte ni lägga upp bild på hur er hårfärg ser ut? 

Jag brukar slinga mitt hår för att få en ljusare blond färg men funderar på att låta min naturliga färg växa ut… Är bara rädd för att den skulle se tråkig ut. 😕 Hade mitt hår naturligt i 2013 men tröttnade ganska snabbt…

Är naturligt guldblond skulle jag säga. Har en väldigt glansigt guldig ton i min naturliga hårfärg (ser mörkare ut på bilden till höger på grund av kamerablixt dock).

Hur ser era hårfärger ut och hur tog ni detta supersvåra beslut? 🤐

Lia
0

Jag är inte blond, men en tanke bara 🙂 Å ena sidan finns det ingen mening med att förändra något som fungerar. Med andra ord, trivs du med att slinga, så fortsätt med det. Å andra sidan kan det vara kul att prova ha naturlig hårfärg igen, och det är enkelt och går snabbt att bara slinga igen om du inte är nöjd.

IceTee
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är naturligt sjukt blond, men uppenbarligen färgar jag det lila. Men ah, på bilden ser du hur vansinnigt ljushårig jag är naturligt 
Ljuset ger en skugga på rötterna så de ser mörkare ut än vad de faktiskt är, för de är samma färg som håret egentligen

Medarbetare på Skor iFokus

LinaLj
1

Dålig bild men ja… Jag drar lite åt det rödlätta hållet (ett arv efter min pappa) och under flera år färgade jag håret rött med Henna. Men jag lessnade på att alltid färga utväxter och jag saknade faktiskt min hårfärg. Så nu har jag kämpat mig fram till min naturliga färg igen och jag älskar den faktiskt.

[Tilde]
0

#1 Hmm ja jag vet inte… Det blir jobbigt att färga det regelbundet och det kostar såklart pengar - speciellt om man går till frisör. Sen vore det kul att få sin naturliga hårfärg också… Men det är ju bara att börja slinga igen sen om man inte trivs. 🤪 Haha jag vet inte…

#2 Ser blekt ut ju, vad ljust! 👍 Jag är osäker på om jag tycker min naturliga är lite är mörk eller tråkig… Fast mitt hår blir mycket ljusare i naturligt ljus än med kamerablixt eller dåliga inomhuslampor så det är svårt att avgöra! haha

Här, hittade en bättre bild på hur mitt hår ser ut i naturligt ljus. 🙂 Ser ut som helt olika Färger, haha

[Tilde]
0

#3 Tycker den var jättefin faktiskt! :) Har också röd hårfärg i släkten. Min bror är rödhårig vilket betyder att både mamma och pappa bär på genen vilket man såg ganska bra (speciellt på mamma) i deras yngre dagar.

[pusselbit]
0

Blekte upp hela håret från brunt och slutade färga. Inte färgat på över ett år nu, bestämde mig för att sluta med det då utväxten ser fruktansvärd ut, tyvärr.. Visar en bild sen :)

[pusselbit]
0

:)

hannaj98
2

Här är mitt hår, aldrig färgat.

leiaorgana
0

Här är mitt hår när jag var runt 14 år.. (Dålig bild, men det var innan man hade digitalkameror.. ;)..) Det var innan jag började experimentera med tusen hårfärger i gymnasiet.. :( Gråter en skvätt varje gång jag ser min ljusa utväxt, haha! Hade så fint ljus cendré med naturliga skiftningar och slingor i! Såg nästan ut som om jag slingat håret. Hade det gått hade jag lätt skrapat av mig all hårfärg för att få tillbaka mitt naturliga!