Från lila till mörkblond?
Hej! Jag var hos frisör och slingade upp mitt tidigare svarta hår till en mellanblond hårfärg med mörkare botten. Efter några månader ville jag testa på lila hår, så jag slängde i en semi-permanent hårfärg från Arctic Fox i färgen Purple Rain. Nu har det gått 1,5 månad sen jag färgade och mycket av pigmenten har åkt ur, men det är fortfarande lila (ljusare lilarosa med lite blonda toppar)..
Tvättar håret med Head & Shoulders varje gång (3-4 gånger i veckan) med varmt vatten och idag testade jag även att blanda i C-vitamin och lät det sitta i 70 minuter.. Mycket färg försvann och är ju mycket ljusare än när det var nyfärgat, men vill ha bort allt (eller ja, så mycket som möjligt iaf)! Vill ha en mörkblond hårfärg, helst kall!
Läste någonstans att eftersom lila är en kall hårfärg så bör man slänga i en varm blond så det inte blir grönt? T.ex. 6.3 eller 7.3. Kan jag göra det på en gång eller bör håret vara ännu ljusare? Har testat att göra en blonderingstvätt hemma tidigare (inte på denna färg) och vet att det fungerar, men vill inte göra igen då det ändå blir lite slitet.. :/
Ska testa göra några fler C-vitaminbehandlingar och se hur det släpper.. Men vill färga sen! Kommer det sluta illa?