BM plattång och fråga om vårdande balsam
Jag har såklart använt min plattång innan jag började med BM och undrar nu om jag måste göra rent den. Har gjort det en gång för nån månad sen men helst inte igen, lät som att den skulle explodera och fick inte använda den på flera dagar, haha. Jag har använt silikon i håret sen dess. "Smittar" silikonerna via en plattång eller e det lugnt? Jag ska låta bli att tvätta håret på 2 veckor, en kul grej att testa, dra ut på fettproduktionen och dels låta håret vila. Så undrar om de bästa e att använda ett lätt eller väldigt vårdande Balsam då när jag ska tvätta det innan. Om det har nån betydelse ens. Känns som att håret blir torrt om jag använder ett lätt Balsam, men är det bra lm jag ändå ska borsta ner fett i två veckor eller är det mer vårdande som blir bäst? Dom jag har och välja mellan är något av mina tvättbalsam, Coops eller PCH repair (använder pch som vårdande ibland men det är de som gör att det känns torrt) och det vårdande Respons Avokado eller Fructis Strenght and Shine. Om man kan förbereda något :) kanske låter som en jätteskum fråga men.. ah
MVH Emmeliie
https://www.youtube.com/user/e2326
Kan du inte bara torka av plattången med en trasa med lite diskmedel på? :) Angående balsamet… jag hade nog tvättat rent det med ett tvättbalsam och sen dragit lite vårdande i topparna. Är det torrt efteråt kan du alltid dra igenom lite Olja i håret (om ditt hår svarar bra på Olja, annars rekommenderar jag sheasmör). Blir det väldigt fett för fort kanske du kan testa en WO tvätt? :) Skriv gärna en liten dagbok i en tråd hur det går att inte tvätta håret på 2 veckor! Projekt är alltid kul!
/Surpan
Jag plattade bara :) har bara haft den där "snälla" silikonen som jag ej minns namnet på sen jag tvättade sist. Tänkte i vilket fall köra en SLS-tvätt i slutet av månaden #
Tror inte att jag sköljde noga för redan igår dag 2 kändes det fettigt, brukar kunna gå en vecka i vanliga fall. Men jag kör på två veckor ändå ^^
Sist jag skulle testa klarade jag mej en vecka, det började klia som satan dag 7 så jag gav mej
MVH Emmeliie
https://www.youtube.com/user/e2326