Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 902 ggr
Lexie82
0

Svart hår temporärt??

Jag är naturligt blond, men vill ha svart hår på halloween. Jag vill INTE ha sprayfärg, eftersom jag har väldigt långt hår och vet av erfarenhet att sprayfärg gör håret till ett enda trassel.

Är det någon som har tips på hur jag väldigt temporärt kan få svart hår?

moa.al
0

Du kan alltid köpa tillfällig hårfärg, finns t.e.x hairchalk som är svart du kan köpa från glitter som går ut efter en tvätt. Det kan dock bli jobbigt att färga eftersom du har väldigt långt hår men det borde ju fungera ändå :)

[Ruffsetuss]
5

Peruk ?

Lexie82
0

#1 Hairchalk har jag aldrig hört talas om! Googlade lite, och det verkar finnas lite olika sorter. Vet du vilken sort de säljer på Glitter?

Lexie82
0

Peruk är inte ett alternativ, tyvärr. Peruker som inte ser förskäckliga ut har en tendens att vara ganska dyra, och jag har en ganska tajt budget.

[Ruffsetuss]
5

Ska man inte se hemsk ut på Halloween ? Trodde det var kriteriet , se så hemsk ut som möjligt o skräm ihjäl så många du kan 😉

Lexie82
3

Fast för mig så betyder inte "hemsk" samma sak som "förskräcklig". Skrämmande är en sak, risig är en annan.

[Ruffsetuss]
0

👍

[Udoon]
0

Blir ditt hår så pass trassligt av färgsprej så tror jag inte hairchalk är någon bra idé, det är ju som en torr krita man drar fram och tillbaka på håret, det ruggar upp hårstrået och torkar ut nåt förskräckligt.